zondag 11 augustus 2019 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. Marius van Duijn

1. K.I.A. Werelddiaconaat

Collecte 11 augustus Kerk in Actie Werelddiaconaat
Een toekomst voor kansarme kinderen in Zuid-Afrika
Veel zwarte jongeren in Pretoria hebben geen toekomstperspectief. Zij groeien op in gebroken gezinnen en gewelddadige wijken in een donkere omgeving. De helft van hen maakt de middelbare school niet af en 40% van de jongeren tussen 15 en 34 jaar is werkloos. De toekomst is voor hen vaak een duister gat. Samen met christelijke partners helpt Kerk in Actie deze jongeren de cirkel van armoede en uitzichtloosheid te doorbreken en licht te brengen in hun bestaan. Ze krijgen huiswerkbegeleiding en jongeren worden gestimuleerd hun opleiding af te maken. Ook krijgen ze bijbelonderwijs en hulp bij het verwerken van trauma’s. Via muziek, kunst, vakantiekampen en trainingen groeit hun zelfvertrouwen en ontdekken ze nieuwe mogelijkheden om hun leven vorm te geven. Met de collecteopbrengst krijgen onder meer 900 jongeren huiswerkbegeleiding.
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Meer informatie op www.kerkinactie.nl/onderwijszuidafrika. Hier is ook videomateriaal over dit project te vinden.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters