zondag 3 oktober 2021 om 9:30

Kindernevendienst Danielle van Staalduinen
Oppasdienst Gerda Lindhout

1. PKN-Kerk en Israël

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 3 oktober Kerk & Israël
Vandaag, Israëlzondag, is de collecte bestemd voor Kerk en Israël.
De relatie met het volk Israël is voor de Protestantse Kerk een essentieel onderdeel van de eigen identiteit. Ze voelt zich onopgeefbaar verbonden met Israël vanwege Gods geschiedenis met dit volk en de joodse wortels van ons christelijk geloof.
Kernwoord in de relatie is gesprek en ontmoeting. Daarop zijn alle activiteiten van Kerk en Israël gericht.
Het magazine Op weg, voorheen Kerk en Israël Onderweg, laat mensen aan het woord die betekenis geven aan de joodse wortels voor geloven en kerk-zijn vandaag, en stimuleert aandacht voor de joodse achtergronden van de Bijbel en het geloofsgesprek in de gemeente. De handreiking ‘Onopgeefbaar Verbonden’ brengt mensen in plaatselijke gemeenten in gesprek over de onopgeefbare verbondenheid. Daarnaast zijn er de jaarlijkse ontmoetingsdagen Kerk en Israël en het internetproject ‘De Uitdaging’.
Met uw bijdrage aan de collecte maakt u deze activiteiten mogelijk. Van harte aanbevolen.
Kijk voor meer informatie op www.protestantsekerk.nl/collecte en www.protestantsekerk.nl/israëlzondag.

Vergadering Contact Team
datum en tijdstip 02-09-2024 om 13:30