zondag 9 oktober 2022 om 9:30

Voorganger(s): Ds. Christi Bartelink

Vandaag nemen we afscheid van vier ambtsdragers. Helaas zijn er geen nieuwe mensen gevonden. Dat betekent dat we een vacature hebben voor voorzitter kerkenraad, Teun Broek wil hierin wel voorzien, maar hij heeft dan wel een dubbele taak, want hij is ook voorzitter van het College van Kerkrentmeester.
Ook is er een vacature voor diaken met de taak van voorzitter, nu is Aad Buitelaar bereid om voorlopig als technisch voorzitter op te treden. De vacature jeugdouderling is er ook nog steeds. Er zijn nu nog drie ouderlingen, waarvan we wel weten dat twee van hen volgend jaar zullen gaan terugtreden.
Onze dank gaat uit naar Sjaak Staalduinen, die aftreedt als ouderling, we zijn dankbaar dat het thuis en op het werk inmiddels een stuk beter gaat. We bedanken Aad Buitelaar voor de vele jaren als diaken. We spreken onze dank uit naar Karin Spaans, die vele jaren als diaken ook voorzitter is geweest van de diaconie. Erik den Drijver treedt terug als ouderling, voorzitter van de kerkenraad, omdat zijn werk veel te veel van hem vraagt, gelukkig is hij niet weg, en is hij bereid nog van alles voor de kerk te blijven doen waar nodig.
CB

Kindernevendienst Elly Prins
Oppasdienst Jenny van Berkel

1. PKN missionair werk

Komt u niet naar het kerkgebouw, maar wilt u wel een gift overmaken, dan kan dat naar de volgende rekeningnummers, onder vermelding van collecte.

Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 9 oktober Protestantse Kerk Missionair Werk
In Nederland gaan er steeds minder mensen naar de kerk. Maar dat betekent niet dat er geen behoefte is aan zingeving. Kerken spelen hierop in met nieuwe vormen van kerk zijn die aansluiting zoeken bij de omgeving en bij wat mensen bezighoudt. De afgelopen tien jaar zijn er zo’n 150 pioniersplekken vanuit de Protestantse Kerk gestart. Ze vormen nieuwe christelijke geloofsgemeenschappen waar de boodschap van het evangelie gedeeld wordt op een manier waar mensen zich in herkennen.
Meer informatie: protestantsekerk.nl/missionair

Heilig Avondmaal 5