zondag 25 februari 2018 om 09.30 uur

2e zondag in de Veertigdagentijd
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Terwijl Jezus zich op een hoge berg bevindt en daar verheerlijkt wordt, vindt onderaan de berg de gebrokenheid in de wereld haar weg. Zo gaan hoogte- en dieptepunten langs elkaar heen. Door de omstandigheden waarin je jezelf bevindt, kan het je ontgaan wat er rondom je gebeurt. Bij dieptepunten en tegenslagen in het leven vragen we ons dikwijls af waartoe ze dienen. En de hoogtepunten dan? Als we die zien en ervaren, waartoe dienen die? Aan de hand van wat Jezus meemaakt in Marcus 9 vinden we mogelijkheden. En vandaar uit de moed om het leven ter hand te nemen.
Gertjan Pellikaan

1. K.I.A. 40-dagentijd collecte
3. Deurcollecte Kerk

Collecte 25 februari Kerk in Actie 2e Zondag 40-dagentijd
Uit de schulden

Steeds meer mensen in Nederland hebben tijdelijk of blijvend schulden. Alleenstaande moeders zijn extra kwetsbaar. Een moeder uit Amsterdam vertelt: ‘Ik heb geen gat in m’n hand, maar moet alles in m’n eentje regelen. Door een fout met de kinderopvangtoeslag raakte ik in de schulden. Gelukkig heb ik nu een maatje die mij helpt.’ In 2011 heeft Kerk in Actie samen met andere kerken en christelijke organisaties het project SchuldHulpMaatje opgezet. Binnen dit project worden vrijwilligers tot ‘maatjes’ opgeleid om mensen met schulden te begeleiden en te coachen. Inmiddels zijn er zo’n 1.500 maatjes. Per jaar worden zo’n 6.000 mensen persoonlijk begeleid. De collecteopbrengst wordt onder meer ingezet om nieuwe maatjes te trainen, zodat zij goed voorbereid zijn op hun taak.
Met deze collecte steunt u het diaconale werk van Kerk in Actie zoals SchuldHulpMaatje in Nederland. Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken?
Kijk voor meer informatie en video's op: www.kerkinactie.nl/projecten/armoedebestrijding-door-schuldhulpmaatjes of op facebook.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters