zondag 22 juli 2018 om 09.30 uur

Voorganger(s): Ds. Sibren Smits, Den Haag

Onze voormalige interimpredikant ds. Sibren Smits uit Den Haag zal deze dienst leiden.
GJP

1. Pastoraal Diaconaal centrum “De Herberg”

Collecte 22 juli Pastoraal Diaconaal Centrum De Herberg Oosterbeek
Pastoraal Diaconaal Centrum De Herberg is een huis waar men als verlengstuk van de plaatselijke kerkelijke gemeente een tijdelijk huis en geestelijke begeleiding biedt aan individuele gemeenteleden. Mensen die om wat voor reden dan ook, even afstand willen nemen van hun woon/werksituatie en zich willen bezinnen op levensvragen. Daarbij kunnen psychosociale problemen een rol spelen.
De Herberg is geen therapeutisch centrum, maar een plaats om tot rust te komen. Daardoor worden de gasten geholpen om het evenwicht in hun leven en zicht op God te (her)vinden.
De Herberg is een stichting en zij probeert haar doel te bereiken door het bieden van: een christelijke leefgemeenschap, individuele geestelijke begeleiding door professionele begeleiders, een beperkt dagprogramma, advies m.b.t. nazorg en informatie en advies aan de plaatselijke kerkelijke gemeente. Men werkt vanuit een christelijk perspectief en vertaalt de liefde van Christus in de praktijk door: gesprekken, bijbelbesprekingen, aandacht van stafleden en vrijwilligers, ontspanning en cursussen.
De Herberg is voor de exploitatie afhankelijk van giften van diaconieën, particulieren en andere donateurs. De gasten betalen zelf een eigen bijdrage per dag, maar deze is niet kostendekkend.
Helpt u mee om dit belangrijke werk mogelijk te blijven maken? Van harte aanbevolen.
Wilt u meer informatie? Kijk dan op: www.pdcdeherberg.nl of op facebook.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters