zondag 5 mei 2019 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. Marius van Duijn

Vanmorgen een bijzondere dienst waaraan het muziekensemble Westland Klassiek en onze uitgebreide cantorij bijdraagt. Westland Klassiek is een kamerorkest met leden uit het Westland en Midden-Delfland. Onder begeleiding van Alexander Prins en ds. Marius van Duijn als onze voorganger belooft het een mooie dienst te worden.
GJP

1. KIA Noodhulp

Collecte 5 mei Kerk in Actie Noodhulp
Hoop geven aan mensen in Syrië
Kerk in Actie vraagt uw aandacht voor het werk van de Grieks-Orthodoxe Kerk. Deze kerk werkt in Syrië aan de hulpverlening voor de vele vluchtelingen.
Eén van de hulpverleners is Sara Savva. Ze vertelt: “Miljoenen Syriërs zijn in eigen land op drift. Zij wonen ergens in kapotte gebouwen, opeengepakt in veilige steden, vluchtelingenkampen of in gebieden die zijn afgesloten van de buitenwereld. Wij willen ondanks angst en gevaar een teken van Gods liefde zijn in onze verscheurde samenleving. En bieden daarom hulp in alle hoeken van het land. De meeste mensen die wij helpen, willen in Syrië blijven. Zij willen hun land weer kunnen opbouwen. Overal waar de hulp verschil maakt, zie je dat mensen nieuw elan krijgen. Een school die weer is opgebouwd, woonruimtes die provisorisch zijn opgeknapt, een operatie waardoor iemand weer herstelt van zijn verwondingen – dat biedt allemaal hoop. En hoop is het belangrijkste dat wij ze kunnen geven.” Tevens vraagt de kerk om voor de medewerkers en de achtergebleven Syriërs te (blijven) bidden.
Om een indicatie te geven van de kosten: voor 32 euro krijgt een gezin een voedselpakket en voor 75 euro kan een gevlucht gezin een maand lang een kamer huren.
Kijk voor meer informatie op www.kerkinactie.nl/kerkensyrie. Hartelijk dank!

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:30

Gemeentevergadering, na de kerkdienst