zondag 15 december 2019 om 09.30 uur

Kindernevendienst Daniëlle van Staalduinen
Oppasdienst Jenny van Berkel

Collecte 15 december Streekverband De Tien Girls Empowerment Foundation
De Girls Empowerment Foundation is in 2006 opgericht door Henny Smulders. Zij was op dat moment betrokken bij het bouwen en herbouwen van de Bishop Kalu School in Kinango in Kenia. In 2009 is Henny overleden. De stichting is voortgezet door Ivon Rotteveel, Edwin Jansen en Esther Jansen. Deze 3 bestuursleden besloten in 2011 om een weeshuis te bouwen in Kwale. Het weeshuis is in eerste instantie gebouwd voor 16 meiden, die dringend onderdak nodig hadden. Op dit moment hebben we al 80 meiden waar we voor zorgen. Samen met de 450 jongens en meisjes op de Bishop Kalu School, ondersteunen we meer dan 500 kinderen met onderwijs.
In 2016 hebben we een basisschool gebouwd in Kwale op loopafstand van het weeshuis. Met kleine(re) klassen van maximaal 25 leerlingen, willen we kwalitatief goed onderwijs bieden voor de meisjes van ons weeshuis, maar ook voor alle kinderen uit de buurt.
Onze doelstelling voor de toekomst is om onze activiteiten in Kenya uit te breiden en te ontwikkelen en om ervoor te zorgen dat onze projecten “selfsupporting” zijn, het liefst gerund door onze eigen meiden die het weeshuis verlaten met een goede en professionele opleiding. Helpt u mee om de kinderen en jongeren van Kenia van goed onderwijs te voorzien?
Heel hartelijk dank! Wilt u meer weten? Kijk dan op: https://girlsempowerment.nl/.

Avondmaalscollecte 15 december Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Ook dit jaar heeft een groep Westlanders genoten van een heerlijke vakantie in Doorn op landgoed Nieuw Hydepark. Voor deze mensen zeer bijzonder om daar te verblijven.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.