zondag 15 maart 2020 om 9:30

Kindernevendienst Anita Sulsters
Oppasdienst Gerda Lindhout

Collecte 15 maart Kerk in Actie Noodhulp Zuid-Soedan
Samen zijn we de Kerk in Actie. Geïnspireerd door Jezus delen mensen wereldwijd van wat ze hebben ontvangen. Ook wij willen delen. Daarom zet onze kerk zich samen met Kerk in Actie in om hulp te bieden aan mensen die in gevaar zijn door natuurrampen of oorlogsgeweld, zoals in Zuid-Soedan.
Na twintig jaar oorlog vierde Zuid-Soedan in 2011 haar onafhankelijkheid. Anderhalf jaar later barstte het geweld opnieuw los. Duizenden mensen, vooral vrouwen en kinderen, zijn op de vlucht geslagen en verblijven in vluchtelingenkampen.
De Lutherse Wereldfederatie zet hier speciale centra op voor kinderen, waar ze les krijgen, veilig kunnen spelen en trauma’s leren verwerken. Nile Hope bouwt waterputten en wc’s voor 11.000 mensen. Ze leren mensen hoe ze die moeten onderhouden en gebruiken.
Faith Line Ministries traint vrouwen en jongeren om een eigen inkomen te verdienen. Ook leren ze hoe ze meer voedsel kunnen verbouwen in dit droge land.
Veel vrouwen en jongeren willen zich graag inzetten voor vrede en democratie in hun land. Omdat ze nooit geleerd hebben hoe ze dat moeten aanpakken, krijgen ze daar voorlichting over. De mensen in Zuid-Soedan snakken naar vrede. Wilt u hen daarbij steunen?
Voor 30 euro leert iemand een waterput onderhouden, een gemeenschappelijk toilet kost 700 euro, de reparatie van een waterput kost 1.000 euro.
Uw bijdrage voor dit werk is van harte welkom via de collecte.
Lees meer over dit project op: www.kerkinactie.nl/zuidsoedan.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters