zondag 17 januari 2021 om 9:30

Voorganger(s): ds Christi Bartelink

Op 17 januari is het Kanazondag, we lezen Johannes 2 over de bruiloft in Kana, daar was iedereen samen die het bruidspaar had uitgenodigd, mensen van de ene familie en van de andere familie, vrienden en buren van beide kanten, en ook Jezus was uitgenodigd. Hierbij past het om ook stil te staan bij de gebedsweek voor de eenheid. Jammer genoeg hebben we dit jaar moeten afzien van een gezamenlijke ontmoetingsavond met korte viering door de week. Ook in de parochie zal er op deze zondag aandacht aan worden besteed.
Het blijft heel belangrijk, zo lang als deze lockdown zal duren, dat u, als u de kerkdienst live bij wilt wonen, zich per mail aanmeldt bij scriba@pkn-honselersdijk.nl, of dat u belt naar Conny van der Kaaij of Willy van Schouwen. Aanmelden graag tot uiterlijk woensdag. U krijgt dan op vrijdag bericht terug of u erbij kunt zijn in de kerk. Hemelsblauw zullen we niet meer gebruiken als extra kerkzaal, om toch heen en weer lopen te vermijden. Bij een gedachtenis heeft die familie natuurlijk voorrang.
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. PKN Ondersteuning Gemeenten

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 17 januari PKN Ondersteuning Gemeenten
In onze protestantse kerken zijn tienduizenden mensen actief op allerlei terreinen: van pastoraat tot missionaire presentie, van diaconaat tot jeugdwerk en van bestuur tot beheer. Met een divers trainingsaanbod helpt de Protestantse Kerk zowel professionals als vrijwilligers om hun taak zo goed mogelijk te doen. Steeds meer ontwikkelt de Protestantse Kerk ook online trainingen, e-learnings en webinars. Daardoor kunnen tijdens de coronacrisis trainingen, met de nodige aanpassingen, toch doorgaan. Zoals de e-learning Beleid & Bestuur, die ambtsdragers helpt bij het opstellen van een inspirerend beleidsplan. Of de training Pastoraat, die deelnemers handvatten geeft voor het voeren van pastorale gesprekken.
Met de trainingen vergroten werkers in de kerk hun kennis, doen ze ideeën op en wisselen ervaringen uit. Zo kunnen ze toegerust aan de slag.
Met uw bijdrage aan de collecte ontwikkelt de Protestantse Kerk nieuwe trainingen om ambtsdragers te ondersteunen in hun werk voor de plaatselijk gemeente. Van harte aanbevolen!
Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl/collecte en www.protestantsekerk.nl/training.