zondag 20 juni 2021 om 9:30

Avondmaaldienst 3
Voorganger(s): ds Christi Bartelink

Komende zondag vieren we Avondmaal, de diakenen komen bij u langs. We mogen in de kerkzaal
zijn met 60 mensen, aanmelden via de scribamail blijft verplicht! Na afloop van de dienst zal er ook
koffiedrinken zijn: neem koffie mee vanaf de bar en ga naar de zaal, of nog beter ga naar buiten.
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. Streekverband De Tien
3. Hyde Park

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 20 juni Streekverband De Tien: Mano a Mano Dominicaanse Republiek
De 10 diaconieën in het Westland ondersteunen het Streekverband De Tien met giften voor projecten waarbij Westlanders betrokken zijn of die door Westlanders zijn opgezet.
Stichting Mano a Mano is één van de projecten. Deze stichting werkt in de Dominicaanse Republiek en organiseert en voert werkzaamheden uit op het gebied van gebouwen voor onderwijs en gezondheidszorg en op het gebied van schoon drinkwatervoorzieningen, het bouwen van latrines en het bouwen van huisjes.
Inmiddels is er een school gebouwd en een tandartskliniek, zijn er vele kilometers waterleiding aangelegd en kranen geplaatst. Daarnaast zijn er in de loop van de jaren meer dan 300 latrines gebouwd en is er gewerkt aan renovatie en nieuwbouw van huizen. Er wordt gewerkt in het gebied rond Los Anones, San Cristobal, zo’n 1½ uur rijden ten noord-westen van de hoofdstad Santo Domingo. In dergelijke dorpen is men voor drink- en huishoudelijk water aangewezen op een vervuilde rivier en zijn er geen sanitaire voorzieningen. De huizen verkeren in zeer slechte staat, deze omstandigheden zorgen ervoor dat de hygiënische- en gezondheidsomstandigheden erg slecht zijn. Met het aanleggen van schoonwater voorzieningen, het plaatsen van kranen en het bouwen van latrines en betere woningen zorgen we voor een duidelijke verbetering van deze situatie. Help mee en maak samen met ons het verschil voor deze mensen. Alvast uw hartelijke dank.
Wilt u meer weten kijk dan op de website: www.manoamanodomrep.nl/projecten/.

Deurcollecte 20 juni Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark. Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Op dit moment is het niet mogelijk de vakanties door te laten gaan, maar als het weer mogelijk is hopen we dat er ook weer een groep Westlanders kan gaan genieten van een heerlijke vakantie. Voor deze mensen een zeer bijzonder ervaring om daar te mogen verblijven.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.