zondag 8 oktober 2017 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Deze zondagmorgenviering is in samenwerking met het Contact Team tot stand gekomen. Het Contact Team in onze gemeente staat voor onderlinge contacten, ontmoetingen en verbinding. Ze doet dat op heel veel manieren en momenten. De contactpersonen zien daarbij om naar gemeenteleden in de hoop dat iedereen zich gezien mag weten. In dat opzicht herkennen we in het werk dat zij doen de werkwijze van Jezus Christus. Ook Hij zag om naar diegenen die uit beeld dreigden te raken. Hij ontmoette hen, legde contact met ze en verbond zich met hen die bij Hem wilden horen. Dat doet Hij trouwens nog steeds.
Eens naderde een dorpje, waaruit op dat moment tien mensen hem tegemoet kwamen. Melaatsen waren het. Door de samenleving buitengesloten. Bij Jezus niet. Ze zochten contact met Hem en Hij beantwoordde dat contact. Wat er verder gebeurde, zorgde ervoor dat zij niet langer buitengesloten bleven, maar weer opgenomen werden onder het volk. Zo is het bedoeld. Daaraan mogen we bijdragen. Daaraan wil het Contact Team bijdragen. Dat stemt ons dankbaar. De dankbaarheid krijgt in deze viering nadrukkelijk een plaats. Evenals Reach Out die in deze dienst acte de présence geeft!
We gedenken in deze dienst ook mevr. Molenaar-van der Eijk die vorige maand is overleden. Met de familie gedenken wij haar en geven haar naam een plaatsje op de gedachteniswand.

1. Stichting Hatua
​2. Kerk

Collecte 8 oktober Stichting Hatua
Stichting Hatua is een kleine ontwikkelingsorganisatie met als doel het leveren van een bijdrage aan de armoedebestrijding in Tanzania. Gemeentelid Jan Vreugdenhil en oud-gemeentelid Pauline Schouten zijn enkele van de bestuursleden.
De stichting investeert in onderwijs, want een goed opgeleide bevolking is de sleutel tot de ontwikkeling van een land. Nog altijd blijven in landen als Tanzania veel talenten onbenut doordat de kinderen niet de kans krijgen om naar school te gaan. Door studiebeurzen te geven aan kansarme, maar getalenteerde, kinderen kunnen zij wel naar school.
Daarnaast wordt er in het district Kiteto, in het dorp Mesera een educatief-medisch centrum gebouwd, zo wordt er een bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het dorp en de omgeving.
Help de kinderen en help Tanzania. Door uw bijdrage kunnen kinderen wel naar school.