zondag 15 oktober 2017 om 09.30 uur

Voorganger(s): ds. Schiethart, Den Haag

Dominee D. Schiethart uit Den Haag is vanmorgen onze voorganger.
GJP

1. K.I.A. wereldvoedseldag

Zaaizaad en bijen voor vrouwen in Zuid-Soedan
Dankzij bijen en zaaigoed werken vrouwen in Zuid-Soedan aan betere levensomstandigheden. Zij moeten met hun gezin overleven in een vaak uitzichtloze situatie. In Zuid-Soedan woedt een burgeroorlog, bovendien lijden de vrouwen onder discriminatie en armoede. Vaak verbouwen ze op kleine schaal voedsel om wat extra’s te verdienen.

Om hun inkomen te vergroten, volgden de meest kwetsbare vrouwen landbouwtrainingen van de landbouworganisatie ERP, partner van Kerk in Actie. Ook ontvangen ze verbeterd zaaizaad, zodat ze meer gewassen kunnen verbouwen en oogsten.
Dit jaar traint ERP bovendien honderd vrouwen in het houden van bijen. De vrouwen krijgen een eigen bijenkorf en leren hoe ze honing kunnen verwerken. De vrouwen verkopen de oogst en de honing, dit betekent een broodnodige aanvulling op hun gezinsinkomen. Doel van het ERP is dat de vrouwen hun armoede met 80 procent kunnen terugdringen.
Met deze collecte steunt u het werk van ERP en andere werelddiaconale projecten van Kerk in Actie. Van harte aanbevolen!
Kijk voor meer informatie, foto's en filmpje op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/bijen-en-zaaigoed-voor-vrouwen-in-zuid-soedan

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters