zondag 3 december 2017 om 09.30 uur

Eerste Advent + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

In deze eerste adventsviering staat Jona 1 centraal. Of beter gezegd: de gebeurtenissen van Jona willen ons iets duidelijk maken. We ontmoeten er Gods zienswijze in. God die zijn oog laat vallen op een stad vol narigheid en zonden. Hij ziet er dingen gebeuren die Hij niet wil zien. Vervolgens stuurt Hij er iemand op af om daar verandering in aan te brengen. Om er zijn liefde te brengen. Want die is ook - en zeker - bestemd op die plaatsen waar narigheid bestaat. Dat biedt perspectief!
GJP

1. PKN-Missionair werk

Collecte 3 december PKN Missionair Werk en Kerkgroei
Help de nieuwe kerk in Drachten
Yours!, pioniersplek in Drachten, wil een plek zijn voor tieners en hun ouders. Omdat tieners vaak moeilijk te bereiken zijn, is men in Drachten begonnen met activiteiten voor ouders van tieners. Zij worden uitgedaagd om samen met andere ouders de Bijbel in één jaar tijd te lezen. De groep die ontstond, komt nu ook regelmatig samen in een café voor inhoudelijke en gezellige bijeenkomsten.
Sinds september 2017 werkt het pioniersteam samen met vier locaties van middelbare scholen om met nieuwe tieners in contact te komen. Om samen met hen na te denken over de Bijbel, bidden, leerling zijn van Jezus en een community vormen. Doel is dat tieners zelf actief worden!
Met de opbrengst van de collecte steunt de Protestantse Kerk pioniersplekken zoals Yours! in Drachten. Plekken waar leven en geloven wordt gedeeld. Van harte aanbevolen.
Voor meer informatie kijkt u op: https://www.kerkinactie.nl/kom-in-actie/collectes/protestantse-kerk-collecte-missionair-werk-en-kerkgroei-2.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 9:30

Vergadering College van Kerkrentmeesters