zondag 23 juni 2019 om 09.30 uur

1. KIA Werelddiaconaat
3. Deurcollecte

Collecte 23 juni Kerk in Actie Werelddiaconaat
20 Juni is Wereldvluchtelingendag. In ons eigen land hebben we soms moeite om vluchtelingen welkom te heten. Maar de meeste vluchtelingen worden niet in Europa opgevangen. In Noordoost-Nigeria zijn 1,8 miljoen mensen in het eigen land op de vlucht voor het geweld van Boko Haram. De afgelopen 10 jaar zijn 20.000 mensen door Boko Haram vermoord en 4.000 vrouwen en meisjes ontvoerd. Ook in gebieden waar het Nigeriaanse leger Boko Haram bestrijdt is het niet veilig.
De vluchtelingen strijken neer in dorpen van mensen, die zelf ook moeite hebben om rond te komen. Door geweld, vernielingen, slechte weersomstandigheden en armoede is er een enorm tekort aan voedsel. Via Nigeriaanse kerken en hun hulporganisaties kan Kerk in Actie voedselhulp bieden en vluchtelingen helpen trauma’s te verwerken. Zonder noodhulp breekt er hongersnood uit in Noordoost- Nigeria. We bevelen deze collecte van harte bij u aan.
Meer informatie op www.kerkinactie.nl/wereldvluchtelingendag .

Wereldwinkel bij de koffie na de dienst
datum en tijdstip 28-04-2024 om 10:30

Gemeentevergadering, na de kerkdienst