zondag 24 mei 2015 om 09.30 uur

Pinksteren in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

In deze Pinksterviering lezen we in Handelingen 2 hoe het eraan toe ging toen de Heilige Geest over de gelovigen werd uitgestort. Met liederen zingen we de korte lezingen aaneen. Bij één lezing staan we wat langer stil. Dat is die uit Johannes 14:8-17 waarin Jezus uitlegt waartoe Hij de Heilige Geest zal sturen. Als we zijn uitleg volgen, begrijpen we ook waarom het niet altijd pais en vree is in deze wereld. Tegelijkertijd zijn Jezus' woorden geruststellend.
Gertjan Pellikaan

1. Kerk in Actie - Zending

Collecte 24 mei Kerk in Actie Pinksterzendingsweek
Met Pinksteren is de collecte bestemd voor het zendingswerk van Kerk in Actie. Centraal staat het werk van partnerorganisatie Institute for Bible Translation (IBT) in de Oekraïne, die werkt aan de vertaling van de Bijbel in het Krim Tataars.
De Krim Tataren vormen sinds enkele eeuwen een kleine minderheid op De Krim. Velen van hen zijn tijdens een lange ballingschap christen geworden, maar een Bijbel in de eigen taal was er niet. Met steun van Kerk in Actie heeft het IBT gewerkt aan een bijbelvertaling in het Krim Tataars. De vertaling is afgerond en nu kan de vertaalde Bijbel worden gedrukt, zodat deze thuis en in de kerk kan worden gelezen. Een bijbel in eigen taal kost slechts  € 9,00. Kerk in Actie wil IBT helpen aan minstens 2000 bijbels. Met de opbrengst van de collecte wordt het werk in de Oekraïne en andere zendingsprojecten van Kerk in Actie gesteund.
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk