zondag 6 september 2015 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk + viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): ds. P. Schelling, Maasland

We vieren vanmorgen het Heilig Avondmaal. Hierin mogen we de uitnodiging van Jezus zelf verstaan om met elkaar - als gelovigen, als leden van het ene Lichaam waarvan Hij zelf het hoofd is - het brood en de wijn te ontvangen. Ds. P. Schelling uit Monster gaat hierin voor.

1. De Tien
Avondmaalscollecte
Diaconaal Havenproject Rotterdam

Collecte 6 september Streekverband De Tien: Stichting Hulp Hongarije-Oekraïne
De Stichting Hulp Hongarije-Oekraïne is een ’s-Gravenzandse stichting die zich al vele jaren in Hongarije en Oekraïne bezighoudt met diverse projecten. Het gaat dan om structurele, maar ook incidentele projecten. In het afgelopen jaar is er weer veel hulp verleend. U kunt dan denken aan: financiële ondersteuning voor 3 gaarkeukens, een opvanghuis, een kleuterschool/kerk, een tehuis voor gehandicapte kinderen, zomerkampen/ jeugdwerk en operaties. Maar ook hulp voor studerende kinderen, ondersteuning van diverse gezinnen, aankoop van materiaal voor een internaat en hulp bij de renovatie/ nieuwbouw van diverse kerken/ pastorieën en tehuizen.
Veel van de bovenstaande projecten zijn van groot belang voor de bewoners van de dorpen en tehuizen. Er wordt veel werk verricht door de vrijwilligers te plaatse. Zo wordt er dus gewerkt aan het verbeteren van de leefomstandigheden van deze mensen in Hongarije en Oekraïne. Helpt u mee om dit werk te kunnen blijven doen? Voor meer informatie kunt u kijken op de website: www.shho.nl of www.streekverband-de-tien.nl
De diaconie

Avondmaalscollecte 6 september Diaconaal Havenproject Rotterdam
De diaconie bestemt de avondmaalscollecte voor het 'Diaconaal Havenproject Rotterdam'. Deze stichting, die afgelopen jaar haar 25 jarig bestaan heeft gevierd, richt zich op hulp aan zeevarenden van alle nationaliteiten in de Rotterdamse havenregio en heeft een eigen diaconaal werker in dienst, dhr. van Lent.
In de afgelopen periode heeft dhr. van Lent hulp geboden aan 2 buitenlandse matrozen die door een ongeval in het ziekenhuis waren beland. Door middel van bezoek en lectuur konden beide mannen moreel worden ondersteund. Ook bezoekt dhr. van Lent geregeld de 10 schepen die momenteel aan de ketting liggen in de Rotterdamse haven. Tevens deelt hij bij bezoek aan de schepen het gratis Engelstalige boekje 'Our daily bread' uit. Het vindt gretig aftrek bij de zeevarenden. Door het vaste format van het boekje, een verhaal, een overdenking van een Bijbelgedeelte en een kort gebed, geeft het inspiratie om elke dag anders tegen de omstandigheden aan te kijken. Doordat het ook als app beschikbaar is kan het een hulp voor de zeevarenden zijn in tijden van eenzaamheid en problemen.
Dit project wordt bijna geheel gefinancierd uit diaconale gelden uit de provincie Zuid-Holland. Meer informatie? Kijk op:www.diaconaalhavenproject.nl.
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk