zondag 20 september 2015 om 09.30 uur

Startzondag in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Ergens bij horen, dat vinden we meestal wel prettig. Je staat niet alleen; je hoort bij een groep. Zo ook de kerk. Met elkaar zijn we gemeente. Dat willen we deze zondagmorgen vieren en beleven. Bij de gemeente horen, houdt in dat we met elkaar verbonden zijn. Die verbondenheid is voor ons geregeld. Hoefden we niets voor te doen. God heeft er namelijk voor gezorgd dat wij bij elkaar horen. Het enige wat (misschien) van onszelf komt is de keuze om Jezus Christus een centrale plek te geven in ons leven. Het geloof in Hem verbindt ons.
Als gelovigen staan we niet op onszelf. We zijn geen verzameling losse individuen. Met elkaar zijn we één geheel. Wat dat betekent, dat hopen we op deze startzondag mee te maken. Maar hopelijk niet alleen op deze startzondag, ook erna! Want als gemeente zijn en doen we meer dan alleen op zondagmorgen aan elkaar verbonden zijn.
De lezing komt uit 1 Korintiërs 12:12-27. En enkele oudtestamentische verzen onderbouwen onze verbondenheid.
Aan deze dienst werken de cantorij en enkele muzikanten mee. Hierdoor ontstaat er een rijke variatie in de liederen die we gaan zingen.
Gertjan Pellikaan

1. PKN Vredeswerk

Collecte 20 september Protestantse Kerk Vredeswerk
Op deze zondag in de Vredesweek collecteren we voor het vredeswerk van de Protestantse Kerk. Iedere dag horen we berichten over conflicten en oorlog. Het oordelen over elkaars religie, geaardheid of politieke kleur brengt scheiding tussen mensen. De Protestantse Kerk steunt de vredesprojecten van Kerk in Actie en PAX. Zoals in Mali, waar een christelijke journalist samen met een imam radioprogramma’s maakt over vrede en verzoening. Daarmee bereiken zij duizenden mensen in een door oorlog en tegenstellingen verscheurd land. In Zuid-Sudan heeft een bisschop, met steun van PAX, het vredesdorp Kuron gesticht. Jong en oud, christen en moslim ontplooien vanuit dit dorp initiatieven die de vrede in het land moeten dienen. Met de opbrengst van deze collecte steunt de Protestantse Kerk deze en andere initiatieven voor vrede van Kerk in Actie en PAX.
Helpt u mee aan deze belangrijke collecte?

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00