zondag 29 november 2015 om 09.30 uur

1e Advent in de Rehobothkerk met viering Heilig Avondmaal
Voorganger(s): Ds. P.J. v.d. Ende, Hoek van Holland

Op deze eerste adventszondag gaat ds. P.J. van der Ende uit Hoek van Holland voor. We vieren in deze dienst met elkaar het Heilig Avondmaal. We blikken daarmee terug op het verlossende en verzoenende werk dat Hij voor ons gedaan heeft. En we kijken ermee vooruit, naar de verwachting van zijn wederkomst. In die tussentijd mogen we aan beide aspecten herinnerd worden en belijden we erin ons geloof.
Gertjan Pellikaan

1. Streekverband De Tien
3. (Avondmaalscollecte) Roosevelthuis

Collecte 29 november: Streekverband De Tien: Oost-Europa Commissie Maasdijk
Ruim 20 jaar geleden is de commissie opgezet om de allerarmsten in Oost-Europa te helpen. In die jaren zijn er heel wat (vracht)auto’s met allerhande hulpgoederen oostwaarts vertrokken.
De commissie ondersteunt diverse projecten in Roemenië en Oekraïne. Zoals:
Een kinderdorp in Roemenië: de opvang, het onderdak + scholing van ruim 400 weeskinderen, vondelingen, alleenstaande moeders, gehandicapten en hulpeloze ouderen.
Ondersteuning van vrouwen uit het Roemeense Magfalva. Deze vrouwen vangen na schooltijd kinderen uit arme gezinnen op, ze krijgen elke dag een maaltijd en ze worden geholpen met het maken van hun huiswerk.
Gaarkeuken in Oekraïne: In een blijf-van-mijn-lijf huis is een keuken gerealiseerd. Deze grote keuken wordt gebruikt als gaarkeuken om voedsel te maken voor de ouderen en allerarmsten die dat nodig hebben. Voor meer informatie kunt u kijken op de website: www.streekverband-de-tien.nl. Van harte aanbevolen.

Avondmaalscollecte 29 november Roosevelthuis
Al meer dan 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben.
De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed het Roosevelthuis. Het huis beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie.
In de komende tijd zal er een heel nieuw Roosevelthuis worden gebouwd, daar is veel geld voor nodig. Door uw bijdrage worden de eerste gasten verwacht in de loop van 2016.
Helpt u mee om deze vakanties en de nieuwbouw mogelijk te maken?
Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00