vrijdag 25 december 2015 om 09.30 uur

Kerstmorgen in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

De geboorte van een kind. Telkens weer wordt er met spanning en vol verwachting uitgekeken naar nieuw leven dat aanstaande is. Het blijft een bijzonder moment wanneer een baby geboren wordt. Een wonder noemen we het. Een teken ook dat God door blijft gaan met zijn wereld en de mensen. Teken van Gods liefde waarvan Hij genoeg heeft om iedereen mee te vervullen. Waarmee Hij mensen liefdevol aanraakt. Wat ziet Hij uit naar mensen die daarvoor openstaan.
Kerstmorgen: viering van de geboorte van Jezus van Nazareth. Een liefdevolle aanraking van God met de aarde. Door zijn eniggeboren Zoon stroomt Gods liefde voort. Hoe gaan wij daarmee om? Lukt het ons om het te ontvangen? Lukt het ons om het naar zijn bedoelingen in te zetten in ons leven? Er van uitdelen en doorgeven aan anderen?
De muzikale begeleiding is in handen van Honsels Harmonie o.l.v. Henk van den Bos. Kom gerust op tijd, want omstreeks 09.20 uur begint de voorzang met het zingen van mooie kerstliederen. We volgen het verhaal over het geboortefeest van Jezus volgens Lucas 2:1-14.
Gertjan Pellikaan

1. KIA Kerstcollecte Kinderen in de Knel
3. Deurcollecte

Collecte 25 december: Kerk in Actie Kinderen in de knel in Moldavië
Vandaag geven we aan kinderen in Moldavië. Ze wonen niet eens zo ver bij ons vandaan, maar hun leven ziet er heel anders uit. Ze zijn straatarm. Veel ouders zijn vertrokken naar de grote steden om daar werk te zoeken. Sommige vaders en moeders grijpen uit wanhoop naar de drank of slaan hun kinderen. Kinderen krijgen nauwelijks gezond te eten en leven in koude, donkere huizen.
De kerken in Moldavië hebben, met steun van Kerk in Actie, kinderopvangcentra opgericht waar deze kinderen welkom zijn. Hier kunnen de kinderen gezellig spelen, ze krijgen hulp bij hun huiswerk en een warme maaltijd. En, wat heel mooi is, de kinderen gaan een keer per week op bezoek bij bejaarden in het dorp om hen een handje te helpen. Want ook de ouderen staan er alleen voor, nu hun kinderen in de problemen zitten. Er zijn in heel Moldavië op dit moment al vele tientallen van deze dagcentra, heel vaak een initiatief van de lokale kerken. Dat is echt veel te weinig. Nog veel meer kwetsbare kinderen in Moldavië hebben zo’n warme plek nodig. Namens Kerk in Actie vragen we daarom uw gift voor kwetsbare kinderen in Moldavië.
Kijk voor meer informatie over dit project op: http://www.kerkinactie.nl/projecten/geef-licht
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk