zondag 10 januari 2016 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Deze zondag heet - in kerkelijke termen - 1e zondag na Epifanie. Het is de zondag waarop Jezus als de Zoon van God bekend wordt gemaakt. Hoe dat plaatsvond, lezen we uit Lucas 3:15-22. We zien erin opnieuw Gods ingrijpen in de geschiedenis. Een ingrijpen dat Hem vreugde gaat geven. En wat blijkt? In zijn vreugde Hij ons mensen op het oog. Eén van die mensen, een gemeentelid, zal daarover vertellen uit eigen ervaring.
Gertjan Pellikaan

1. Wycliff Bijbelvertalers

Collecte 10 januari Wycliff Bijbelvertalers
Wycliff Bijbelvertalers is bijna 100 jaar geleden ontstaan in de Verenigde Staten. Sinds 45 jaar heeft men een zelfstandige Nederlandse afdeling. De missie en het doel van Wycliff Bijbelvertalers is dat wereldwijd harten en levens veranderen door de Bijbel in de eigen taal. De veldmedewerkers en projecten zijn gericht op taalkundig onderzoek, alfabetisering, moedertaal-onderwijs, Bijbelvertaling en het stimuleren van het gebruiken van de Bijbel. Vele donateurs maken dit werk mogelijk door hun gebed en giften.
De organisatie heeft een eenvoudig maar ambitieuze visie: in 2025 willen we, samen met onze partners wereldwijd, in iedere levende taal waarin dat nog nodig is een goedlopend Bijbelvertaalproject gestart hebben. Voor zover bekend zijn er op de wereld ongeveer 7000 talen in gebruik. Op dit moment zijn er Bijbelvertalingen in meer dan 2.900 talen. Er is Bijbelvertaalwerk in uitvoering voor veel taalgroepen die Gods Woord nog niet hebben in hun eigen taal of alleen delen ervan.
Helpt u ook mee om dit belangrijke werk te kunnen blijven doen? Van harte aanbevolen!
Meer informatie? Kijk op www.wycliff.nl

Ziekenzondag in RK Kerk