zondag 31 januari 2016 om 09.30 uur

Eredienst in de Rehobothkerk
Voorganger(s): ds. J.C. van Westenbrugge, Hoek van Holland

Op deze laatste zondag in januari gaat ds. J.C. Westenbrugge uit Hoek van Holland ons voor. Het is tevens de laatste zondag dat we kerken in de Rehobothkerk in haar huidige stijl. De komende periode zal de Rehobothkerk worden gerenoveerd en aangepast. Als we er daarna weer in gaan kerken, zal de kerkzaal flink opgeknapt zijn. In die zin wordt de dienst van a.s. zondag wel een bijzondere dienst.
Gertjan Pellikaan

1. PKN Missionair Werk en Kerkgroei
3. Deurcollecte

Collecte 31 januari Protestantse Kerk Missionair Werk en Kerkgroei
Vandaag is de collecte bestemd voor Missionair Werk en Kerkgroei van de Protestantse Kerk.
Centraal staat de pioniersplek MarcusConnect, onderdeel van de Marcuskerk in de Haagse wijk Moerwijk. Met de pioniersplek wil deze kerk van betekenis zijn voor de wijk.
Bettelies Westerbeek is als pionier aan MarcusConnect verbonden.
Zij en haar team hebben gezocht naar manieren om aansluiting te vinden met de wereld om de Marcuskerk. Een van de pijlers is het bevorderen van de sociale contacten in de wijk en het bestrijden van de eenzaamheid. Via onder meer een buurttuin, een bijbelstudiegroep en andere activiteiten raken steeds meer mensen betrokken bij MarcusConnect. Eens in de twee weken koken en eten zij samen om elkaar beter te leren kennen. De buurttuin is op initiatief van MarcusConnect een levendige ontmoetingsplek geworden.
Voor Bettelies is dit de kerk zoals die eigenlijk bedoeld is: niet een geïsoleerd eiland maar volop onderdeel van de omgeving en dienstbaar aan de omgeving.
De Protestantse Kerk stimuleert het ontstaan van pioniersplekken en ondersteunt deze.
Met de opbrengst van de collecte draagt u bij aan deze betekenisvolle plekken voor de wijk waarin ze staan. Helpt u mee? Kijk voor meer informatie op: www.protestantsekerk.nl.
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk