zondag 21 februari 2016 om 09.30 uur

Eredienst in De Voorhof
Voorganger(s): Mevr. Ds. E. Dibbets-Roest, Schipluiden

Het is deze zondag precies vijf jaar geleden dat we van twee afzonderlijke gemeenten overgingen naar één Protestantse gemeente Honselersdijk. Daar staan we in of na de dienst vast bij stil. Voorgangster is ds. E. Dibbets-van der Roest uit Schipluiden.
Gertjan Pellikaan

Collecten:
1. Kerk in Actie Voorjaarszending

Collecte 21 februari Kerk in Actie 40-dagentijd
Steun kwetsbare vrouwen in India
Jong trouwen en voor je man zorgen, dat is de bestemming van veel meisjes in India. Als hun man werkloos wordt en er armoede heerst in het gezin, komen er problemen. Veel mannen reageren af met geweld of raken verslaafd. En veel vrouwen ontvluchten de problemen door de stap te zetten naar prostitutie of drugs. Gelukkig zetten de kerken in India ook een stap naar deze vrouwen. Dat doen ze samen met het Priscillacentrum. Dit centrum ‘leent’ een jaar lang een kerkgebouw om er vakopleidingen te organiseren. De leden van de kerken helpen daarbij als vrijwilliger. De vrouwen krijgen ook bijbellessen en pastorale zorg. Ze leren een vak, maar ook dat ze waardevolle mensen zijn, geliefd door God. Dat verandert hun leven totaal! Na een jaar kan de kerk het project meestal zelfstandig runnen en verhuist het Priscillacentrum naar een ander kerkgebouw. Zo breidt het werk zich als een olievlek uit over Noordoost-India. Zet u een stap en geeft u in de collecte?
Wilt u meer informatie? Kijk dan op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/een-nieuwe-start-voor-kwetsbare-vrouwen-in-india.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00