zondag 27 maart 2016 om 09.30 uur

Pasen in De Voorhof met Honsels Harmonie
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Paasmorgen! Ontwaak! We vieren het feest van de opstanding. Jezus Christus, de gekruisigde, is waarlijk opgestaan. Het graf is open en Christus is er niet. Opgewekt. Uit de dood! De dood is overwonnen! Wees daarom opgewekt. De verrezen Christus leeft! Dat vieren we.
We overdenken aan de hand van Johannes 20:1-18 wat er is gebeurd die morgen. En wat een impact dat heeft op de mensheid! Kijk, doe en zing mee op deze opgewekte Paasmorgen waarop Honsels Harmonie ons bijstaat met krachtige en vrolijke klanken. Ontdek opnieuw de betekenis van dit goede feest voor Jezus' volgelingen. Dit feest behoort gevierd te worden!
Kom bijtijds, want we beginnen ± 09.20 uur met voorzang.

1. J.O.P.
3. Deurcollecte

Collecte Pasen 27 maart 2016 - Collecte Jeugdwerk Protestantse Kerk:  Geloof doorgeven aan een nieuwe generatie!
Vandaag, Pasen, is de collecte bestemd voor het Jeugdwerk van de Protestantse Kerk. De blijde boodschap van Jezus die opgestaan is en de dood heeft overwonnen, willen we graag met kinderen en jongeren delen. Want kinderen en jongeren zijn niet alleen de toekomst van de kerk. Nee, ze horen er nu al helemaal bij! Maar het is niet eenvoudig om kinderen en jongeren de waarde van geloven te laten inzien. JOP, Jeugdorganisatie van de Protestantse Kerk, helpt gemeenten om opnieuw in contact te komen met kinderen, jongeren en hun ouders.
Een mooi voorbeeld daarvan is Hoek van Holland. JOP en de plaatselijke gemeente ontdekten na het houden van een aantal buurtinterviews, dat gezinnen met jonge kinderen de behoefte hadden aan uitwisseling en ondersteuning bij de geloofsopvoeding. Daarom startte de gemeente met inloopochtenden voor gezinnen waar praktische hulp wordt geboden. Een mooi initiatief dat met enthousiasme is ontvangen. De opgedane ervaringen in dit project worden gedeeld met andere kerken.
Daarnaast ondersteunt JOP de gemeenten via gratis online programma’s voor jeugdwerkers en predikanten in de kerk. Deze programma’s worden gedeeld via Facebook en Twitter waardoor ze zich binnen no-time verspreiden onder een grote groep mensen. Met de opbrengst van de collecte kan JOP gemeenten blijven ondersteunen bij het doorgeven van geloven aan een nieuwe generatie. Geef daarom in de collecte. Dank u wel! Meer informatie? Kijk dan op: www.pkn.nl
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk