zondag 14 februari 2016 om 19.00 uur

Zangdienst in De Voorhof
Voorganger(s): Dhr. G.J. Pellikaan

1. Kerk in Actie 40-dagentijd

In de avonddienst komen we samen in de grote zaal van De Voorhof (ingang Fazantlaan) om met elkaar een warm samenzijn te hebben. Dat doen we door uit het Nieuwe Liedboek te zingen en de inhoud ervan tot ons door te laten dringen. Waar mogelijk vinden we aansluiting met Bijbelse plaatsen. Uitdagend en verrassend, omdat uw inbreng de viering gaat vormgeven.
Neem zo mogelijk uw liedboek mee en kijk zelf eens welk lied (of welke liederen) u graag wilt zingen. Die kunt u dan aandragen als te zingen lied. Met uw voorkeur voor mooie en bekende liederen hopen we heerlijk te zingen en vervuld te raken van wat God ons aanreikt in dit samenzijn. Leo Bouma zal ons op de piano begeleiden.
Gertjan Pellikaan

Collecte 14 februari: Kerk in Actie 40-dagentijd
Steun weeskinderen in Oekraïne

Het thema van de 40-dagentijdcampagne is ‘Ik ga’. En dat doen de leden van een tweetal kerken in Oekraïne. Ze zetten een stap naar verwaarloosde en straatarme kinderen die bij hen in de buurt wonen. Ze vangen hen op in hun eigen kerkgebouw, geven hun een warme maaltijd, helpen bij het huiswerk en spelen en knutselen met hen. Dit is helaas hard nodig. In Oekraïne wordt de armoede steeds groter en dat heeft grote gevolgen voor de kinderen. Hun ouders zijn werkloos of verdienen te weinig om hun gezin te kunnen onderhouden. Ze vertrekken naar de stad of het buitenland om werk te zoeken en laten hun kinderen over aan de zorg van oma. Sommigen raken in hun wanhoop verslaafd aan alcohol en drugs. Met hulp van professionele medewerkers van Youth for Christ worden straatarme kinderen uit de regio opgevangen en verzorgd. Dat gebeurt in dagopvangcentra na schooltijd, maar een van de kerken heeft ook een opvanghuis waar kinderen die thuis niet veilig zijn permanent wonen tot ze op eigen benen kunnen staan.
Op zondag 14 februari collecteren we voor het werk van Kerk in Actie, zoals dit project in Oekraïne. Zet u een stap en geeft u in de collecte?
Wilt u meer over dit project weten? Kijk dan op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/een-veilig-thuis-voor-oekrainse-weeskinderen.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00