zondag 1 mei 2016 om 19.00 uur

Avonddienst in De Voorhof

's Avonds is er een avonddienst in de grote zaal van De Voorhof (ingang Fazantlaan). Het samen zingen van door u zelf uitgekozen liederen uit het Nieuwe Liedboek mag het tot een goed en fijn samenzijn maken. Waar mogelijk vinden we aansluiting met bijbelse plaatsen. Uitdagend en verrassend, omdat uw inbreng de viering gaat vormgeven.
Neem zo mogelijk uw liedboek mee en kijk zelf eens welk lied (of welke liederen) u graag wilt zingen. Die kunt u dan aandragen als te zingen lied. Tijdens de vorige avondzangdienst verliep dat prima. Ook dit keer mogen we uitkijken naar een goed zanguur met elkaar.

1. Missionair werk en Kerkgroei

Collecte 1 mei   Missionair Werk en Kerkgroei: Help de nieuwe kerk in Hilversum
Ze begonnen vijf jaar geleden met z’n achten, nu vormen ze met zestig mensen een betrokken missionaire gemeenschap. Vitamine G in Hilversum is een van de pioniersplekken van de Protestantse Kerk. Het is een jonge geloofsgemeenschap die nadrukkelijk aansluiting zoekt bij de buurt en zich openstelt voor buitenstaanders. Belangrijk onderdeel van deze gemeenschap is de onderlinge verbondenheid buiten de diensten om. De deelnemers ontmoeten elkaar thuis om samen te eten en te bidden, en te kijken wat ze in hun omgeving kunnen doen. Ze willen in de buurt waar ze wonen iets van het leven met God laten zien. Rond Kerst hielden ze al een paar keer een buurt-maaltijd waar honderd mensen op af kwamen, waarvan vijftig nieuwe gezichten. Het is een laag-drempelige manier om met elkaar in gesprek te gaan en er te zijn voor mensen die alleen zijn.
Pionier ds. Gerard Kansen is dankbaar voor wat er allemaal gebeurt, en zegt: “Mensen bloeien op, en eenzaamheid wordt doorbroken. Ik zie dat God aan het werk is, en daar ben ik heel blij mee.”
De Protestantse Kerk stimuleert het ontstaan van pioniersplekken en ondersteunt deze plek in
Hilversum dan ook van harte. Met uw bijdrage aan de collecte helpt u deze en andere pioniersplekken om als kerk op een vernieuwende manier zichtbaar te zijn in de buurt.
Alvast bedankt. Kijk voor meer informatie op: www.protestantsekerk.nl/
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk