zondag 15 mei 2016 om 09.30 uur

Pinksteren in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Pinksterfeest: feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Over wie? Over de mensen toen, daar in Jeruzalem. Is het daarbij gebleven? Zeker niet. Gods Geest wil ook in ons en door ons heen werken. Hoe werkt dat dan? Omdat Gods Geest ons niet zo vertrouwd is, is zijn werkwijze ons dat ook niet. Op Pinkstermorgen wordt duidelijk hoe Gods Geest in en door ons kan werken.
Gospelkoor Reach Out draagt aan deze dienst bij en zingt vol vuur. In de hoop en verwachting dat dat mag overspringen op iedereen die aanwezig is en meeluistert. Kom en merk dat Gods Geest in beweging is.

Collecten:
1. Kerk in Actie Zending

Collecte: Kerk in Actie Zending
In de Presbyteriaanse Kerk in Rwanda zijn jongeren volop actief. Ze delen hun geloof op een bijbelclub, geven leiding aan kerkelijke activiteiten of doen mee met een muziekgroep. Ook biedt de kerk hen kansen. Via solidariteitsgroepen krijgen ze ondersteuning om een beroepsopleiding te volgen of om een eigen onderneming te starten. Doel van al deze activiteiten is om jongeren te betrekken bij de kerk. De collecteopbrengst is onder meer bestemd voor het trainen van jeugdleiders en predikanten van 600 (huis)gemeenten en het ontwikkelen en produceren van liturgieboekjes voor zondagsschool en kinderdiensten.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00