zondag 19 juni 2016 om 09.30 uur

Eredienst in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Vandaag een bijzondere dienst waarin de groep LYF voorgaat. De groep LYF bestaat uit een band en (ditmaal) voorganger Ariane Kuyvenhoven. Samen geven zij de dienst een andere opzet dan we gewend zijn. Ze nemen ons erin mee door met ons en voor ons te zingen. Gezongen en gesproken woord gaan samen op. Zo wordt ons iets aangereikt waarmee we ons geloof kunnen leven. Daarvoor staat LYF: Live Your Faith (= leef je geloof).
Een viering bestemd voor jong, jonge ouders, ouderen en grootouders. Kortom: een dienst voor iedereen. Kom en nodig anderen uit om mee te komen.
GJP

Collecten:
1. Wereld Lepardag
2. kerk

Collecte 19 juni Wereld Lepradag
Jaarlijks wordt op Wereld Lepradag in meer dan 100 landen aandacht gevraagd en aandacht geschonken aan de oorzaken en de gevolgen van de ziekte lepra. In landen waar lepra heerst gebeurt dat veelal door manifestaties waarin, door de leprapatiënten zelf, aandacht wordt gevraagd voor de sociale uitsluiting die vaak het gevolg is van deze ziekte. Daarnaast speelt Wereldlepradag een belangrijke rol in het bewustwordingsproces van leprapatiënten zelf, die vaak nog niet weten dat lepra is te genezen en handicaps zijn te voorkomen. Door lepra op deze wijze uit de taboesfeer te halen en bespreekbaar te maken wordt lepra eerder herkend en erkend, kunnen de behandelingen eerder beginnen en worden besmettingen voorkomen. Daarmee is Wereldlepradag een belangrijk instrument geworden in de strijd tegen lepra.
In Nederland is Wereldlepradag vooral een moment om het probleem lepra, één van de vergeten ziektes, opnieuw onder de aandacht te brengen. De organisatie Leprazending roept ieder jaar particulieren, kerken en scholen op, om op of rond deze dag aandacht te besteden aan lepra in kerkdiensten, in gebed en in lessituaties.
Uw hulp blijft nodig. Helpt u daarom mee om de leprapatiënten te helpen? Hartelijk dank!

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00