zondag 3 juli 2016 om 09.30 uur

Eredienst in De Voorhof
Voorganger(s): ds. P. Schelling, Maasland

In de morgendienst gaat ds. P. Schelling uit Monster voor.

1. Jeugdwerk

Collecte 3 juli - Jeugdwerk Protestantse Kerk: Vaders en geloofsopvoeding
De collecte van vandaag is bestemd voor JOP. JOP ondersteunt ouders en kerken met het doorgeven van geloven aan een nieuwe generatie. Vaders blijken op een andere manier bezig te zijn met geloofsopvoeding dan moeders.
Zo ook Hans, dertiger en vader van 2 tieners. Hij verheugde zich op een avond in de kerk over geloofsopvoeding, maar kwam teleurgesteld thuis. Dit mede omdat de zaal bijna geheel was gevuld met vrouwen. Hans besloot het er niet bij te laten zitten, nodigde een paar vrienden uit voor een avond rondom een vuurtje in zijn tuin. Dat gesprek werd een succes. Hans vertelt: “Mijn vrienden herkenden mijn dilemma’s en vragen: Hoe kan ik die tieners van mij laten zien wat geloven voor mij betekent? Hoe praat ik daar met ze over?” Hans blijkt niet de enige vader die behoefte heeft aan contact met andere mannen. Daarom stimuleert JOP vaders om elkaar op te zoeken rondom geloofsopvoeding. JOP ondersteunt en organiseert vaderinitiatieven in het hele land. Vaders en kinderen gaan samen naar het bos en ontdekken daar de waarde van geloven, door creatieve opdrachten, gespreksvragen en uitdagende opdrachten.
Met uw bijdrage aan de collecte maakt u het mogelijk dat JOP het aantal vaderinitiatieven uitbreidt. Zo wordt geloofsopvoeding iets van vaders en moeders samen. Helpt u mee?
Voor meer informatie kijkt u op: www.protestantsekerk.nl/steunons.
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk