zondag 18 september 2016 om 09.30 uur

Startzondag in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Op deze zondagmorgen van het startweekend is het thema van de viering: deel je leven. Als mens zijn we ervoor bestemd om ons leven te delen met anderen. Te delen met God als schepper van het leven. Met een partner om samen door het leven te gaan. Evenzo goed met vrienden, vriendinnen, mensen die je kent.
Het hele startweekend staat in het teken van onze tijd en activiteiten te delen met elkaar. Het is een kenmerk van gemeente-zijn. Want samen gemeente zijn is het leven delen met elkaar en samen op weg zijn.
We laten ons deze zondagmorgen inspireren door enkele Bijbelse passages: Nehemia 8:9-12 en 1 Thessalonicenzen 2:1-11. En ik hoop dat we ook elkaar weten te inspireren door elkaars aanwezigheid en door ieders inbreng in deze viering. De kinderen doen actief mee, evenals een combo en de cantorij. Doet u, doe jij ook mee? Graag tot a.s. zondag.
GJP

1. Vredesweek

Collecte 18 september Kerk in Actie - Actieweek voor de kerk in het Midden-Oosten
Kerken in Syrië hebben het moeilijk. Na vijf jaar uitzichtloze jaren burgeroorlog zijn 12 van de 18 miljoen Syriërs op drift. Ook de kerken worden zwaar getroffen. Twee derde van hun leden is gevlucht, weg van geweld, armoede en ellende. Libanon, Irak en Jordanië zijn overstroomd met vluchtelingen.
De kerk in het Midden-Oosten houdt haar deuren open en biedt mensen hulp met voedselpakketten en onderdak. Ze delen wat ze hebben. Maar de rek lijkt eruit. Veel meer vluchtelingen kunnen kerken niet bergen. Toch houden ze stand, soms tegen beter weten in. Ze voelen zich regelmatig alleen staan.
Kerk in Actie luidt de noodklok en organiseert een Actieweek van 17 t/m 25 september. Ons gebed en onze steun zijn hard nodig zodat kerken in het Midden-Oosten het vol kunnen houden.
Samen zijn wij de kerk in actie. Daarom doet ook onze gemeente mee aan de Actieweek.
Wij collecteren zondag 18 september voor onze partnerkerken in het Midden-Oosten.
Helpt u mee om de kerken daar te ondersteunen? Van harte aanbevolen!

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00