zondag 13 november 2016 om 19.00 uur

Taizédienst in Achter de Bergen
Voorganger(s): Plaatselijke pastores

's Avonds is er een oecumenische taizéviering in het kerkgebouw aan Achter de Bergen 6. Onder muzikale begeleiding van Alexander Prins en Hans van Waveren en met medewerking van de cantorij.
Een taizéviering is een dienst met een heel andere opzet dan de gebruikelijke diensten op zondag. Ze kenmerkt zich door een herhaald zingen van verdiepende teksten op vertrouwde melodieën, dat doorgaat tot in de stilte van ons hart. De liederen zijn meditatief en erop gericht te helpen de tijd te nemen in Gods aanwezigheid. De herhalingen helpen om de tekst van een lied tot ons te laten doordringen en afleidende gedachten tot rust te laten komen. Vandaar dat een taizéviering gekenmerkt wordt door stiltes en herhalingen. Voor de liefhebber en degenen die nog niet eerder een taizéviering hebben meegemaakt: kom het (opnieuw) ervaren. Een liturgie zal bij binnenkomst worden aangereikt.
Beraad van Kerken Honselersdijk

Collecte: Beraad van kerken