zondag 27 november 2016 om 09.30 uur

1e Advent in De Voorhof met viering Heilig Avondmaal + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): ds. N.A. Riemersma, Den Haag

Met het brood en de beker op de avondmaalstafel vieren we op deze 1e advent de verbondenheid met Jezus Christus. We gedenken wat Hij voor ons gedaan heeft in zijn leven, zijn lijden, sterven en opstanding. En we zien vooruit door wat Hij ons beloofd heeft met zijn wederkomst. Als geloofsgemeenschap vieren we op deze wijze ook onze onderlinge verbondenheid in Hem. Ds. N.A. Riemersma uit Den Haag gaat in deze dienst voor.

Collecten:
1. Streekverband De Tien
3. Avondmaalscollecte Nieuw Hydepark (v/h Roosevelthuis)

Collecte 27 november Streekverband De Tien Stichting Hart voor Moldavië
Stichting Hart voor Moldavië is in 2002 opgericht, nadat Sam Zwagerman in 1995 actief aan het werk is in Moldavië. Samen met zijn vrouw Rodica zet hij zich ter plaatste in voor de Moldavische bevolking. De stichting heeft een christelijke identiteit en wil de liefde van Christus uitdragen naar de mensen in Moldavië. Moldavië is het armste land van Europa en kent vele problemen die de komende decennia nog niet opgelost zullen zijn.
Hart voor Moldavië heeft verschillende projecten, zoals zomerkampen, naschoolse opvang, een opvang voor meisjes, Hart voor een kind en dagopvang voor ouderen. Op dit moment wordt het project “Thuiszorg voor ouderen opgestart”.
Vanuit de 2 dagcentra worden tafeltje-dek-je maaltijden bezorgd. Tevens kan men in de centra douchen, een maaltijd gebruiken of activiteiten doen.
De minder valide ouderen ontvangen thuiszorg. De medewerker verleent huishoudelijk hulp en de persoonlijke verzorging. Als het nodig is kan medische hulp worden ingeschakeld.
De medewerker is het contact met de buitenwereld voor de vaak eenzame ouderen.
Kijk voor meer informatie op: www.hartvoormoldavie.nl

Avondmaalscollecte 27 november Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark (voorheen Roosevelthuis). Het huis is afgelopen jaar nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
In september heeft een groot aantal Westlanders weer van een heerlijke vakantie in Nieuw Hydepark kunnen genieten. Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00