zondag 6 november 2016 om 19.00 uur

Avonddienst in De Voorhof
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Deze avonddienst staat in het teken van het naderend afscheid nemen. We denken hierbij in het bijzonder aan het afscheid nemen van De Voorhof, het gebouw dat jarenlang beeldbepalend is geweest in het centrum van ons dorp. Het gebouw dat ons decennia lang heeft gediend als Godshuis en voor vele andere activiteiten. Deze avonddienst wil ons hierbij bepalen. We proberen in dit naderende afscheid vooruit te kijken naar wat komen gaat. We komen samen in de grote zaal (ingang Fazantlaan) en zien uit naar een breed meeleven met elkaar.
GJP

1. KIA Najaarszendingsweek

Collecte 6 november Kerk in Actie Najaarszending
Werken aan vrede en verzoening in Colombia
De Colombiaanse bevolking snakt naar vrede en rust. Ondanks tekenen van hoop zitten mensen al zestig jaar klem tussen de strijdende partijen: guerrillalegers, de overheid, paramilitairen en de drugsmaffia, onder de burgeroorlog. Namens Kerk in Actie werkt uitgezonden medewerker Inge Landman mee aan het project ‘Geloven in verzoening’ van de Mennonietenkerk (IMCOL). Mensen die dagelijks te maken hebben met angst en onrecht, bestuderen Bijbelteksten rond gerechtigheid, waarheid en vergeving. Wat betekenen deze teksten in hun leven? Door te praten over wat ze meemaken, over relaties en over hun samenleving vol onderdrukking en geweld, kunnen ze een duidelijk standpunt bepalen. Veel maatschappelijke organisaties in Colombia pleiten bijvoorbeeld voor het bestraffen van misdaden. Maar in een van de groepen van het IMCOL-project vinden de mensen straf niet het belangrijkst. Zij willen dat de daders hun fouten erkennen, en dat ze eindelijk de eigendomsrechten van hun land krijgen.
Op zondag 6 november collecteren we voor het zendingswerk van Kerk in Actie, zoals het werk van Inge Landman en IMCOL in Colombia.
Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Meer informatie? Kijk dan op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/geloven-in-verzoening
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk