zondag 15 januari 2017 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): ds. C.W. v.d. Meij

Ds. C.W. van der Meij hoopt in deze morgendienst voor te gaan.

1. Protestantse Kerk Oecumene

Collecte 15 januari Protestantse Kerk Oecumene
Oecumene behoort tot het hart van de Protestantse Kerk. Daarom neemt zij deel aan de Raad van Kerken in Nederland, waarin 16 verschillende kerken met elkaar samenwerken. Samen voeren zij de dialoog over belangrijke oecumenische thema’s, bijvoorbeeld over de beleving van eucharistie en avondmaal. Rond dit thema zijn materialen ontwikkeld voor gebruik in de plaatselijke gemeente.
Daarnaast is de Raad actief bezig met actuele maatschappelijke ontwikkelingen. Zij is een voorname spreekbuis vanuit de kerken naar overheid en samenleving. In 2016 startte de Raad een campagne ‘Hoop voor de kerk in Syrië en Irak’ om christenen in het Midden-Oosten en de vluchtelingen daar actief te steunen. Met deze collecte maakt u deze activiteiten van de Raad van Kerken mede mogelijk. Van harte aanbevolen!
De diaconie

Ziekenzondag in RK Kerk