zondag 29 januari 2017 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): drs. R.D. van Schouwen

Veel mensen hebben nu minder zorg over de eerste levensbehoeften dan vroeger. Toen was het leven vaak meer óverleven. En ben je daarmee bezig, dan is er als dat lúkt al aards gé-luk. Daarnaast voelden vroeger meer mensen dan nu zich gesterkt en getroost door het vooruitzicht van eeuwig geluk bij God.
Wat betreft beide, de soort zorgen en geloof, is er nogal wat veranderd. Maar daardoor is er ook een zoektocht naar geluk ontstaan - denken we maar aan de tv-serie 'Witteman op zoek naar het geluk'. Als christenen weten wíj dat geluk in ons geloof te vinden is (zelfs al is dat hulp bij het omgaan met ongeluk). Er is ook een Bijbelgedeelte dat heel in het bijzonder gáát over geluk; ook over het eeuwige geluk waarin wij geloven, en waar het woord 'zaligheid' zéker bij past. Dat is namelijk Mattheüs 5:1-12, met daarin van vers 3 t/m 11 de eigenlijke zaligsprekingen.
En laat nu dit Bijbelgedeelte op het leesrooster voor 29 januari staan…  Dan namelijk mag ik u/jullie voorgaan en zullen uiteraard de zaligsprekingen in het middelpunt staan.
Ronald van Schouwen

1. KIA project Oeganda, collecte 'geef je leeftijd' (munteenheid naar eigen keuze)
3. Deurcollecte voor uitbreiding geluidsapparatuur

Ziekenzondag in RK Kerk