zondag 19 februari 2017 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Tijdens de kindernevendienst horen de kinderen delen uit de Bergrede van Jezus (Mattheüs 5-7). Ik probeer daar zoveel mogelijk bij aan te sluiten in de diensten waarin ik voorga. Zo trekken we als gehele gemeente met elkaar op wanneer we Gods boodschap overwegen.
Vanmorgen het gedeelte over 'maak je geen zorgen voor de dag van morgen'. Jezus wijst erop dat we ons leven niet moeten laten bepalen door zorgen. Da's makkelijk gezegd! Hoe moet je dat dan doen? Hoe lukt je dat als het allemaal niet zo loopt als dat je zou willen? Hoe bedoelt Jezus het eigenlijk? We overdenken zijn woorden (Mattheüs 6:25-34) en vinden er houvast in.
In deze dienst herinneren we ons het leven van mevr. De Bruin-van Beek door het luisteren naar een 'in memoriam' en haar naam een plaats te geven in de gedachtenishoek.
We bedanken in deze dienst Jacques van den Hoorn voor zijn jarenlange inzet als ouderling-kerkrentmeester. En we bedanken jeugdwerker Jan-Peter Molenaar voor zijn inzet en de wijze waarop hij onze gemeente en het jeugdwerk op weg heeft geholpen.
GJP

1. Joy for Joep
2. Kerk

Collecte 19 februari Stichting Joy4Joep
Joy4Joep is een stichting, speciaal opgericht voor Joep Jonkers. Joep woont samen met zijn vader, moeder en zusje in 's-Gravenzande. Joep is de kleinzoon van Peter & Lida de Quaasteniet. Als gevolg van een ernstig ongeluk heeft Joep speciale zorg nodig. Het doel van de stichting is om Joep en zijn ouders financieel te steunen waardoor de extra kosten beperkt blijven. Van het geld wat de stichting krijgt worden extra aanpassingen voor Joep aangeschaft.
In de afgelopen zomervakantie is Joep met een individuele begeleidster van het Epilepsiefonds op vakantie geweest in Drenthe. Vooral het paardrijden vond Joep geweldig!
Op school is Joep na de zomervakantie gestart in een kleine en rustige klas waar hij het fijn heeft. Op medisch gebied is Joep stabiel en het team van artsen is blij om te zien hoe Joep zich ontwikkelt.
Door uw bijdrage blijft het mogelijk om extra kosten voor Joep te kunnen realiseren of vergoeden. Van harte aanbevolen. Wilt u nog meer informatie kijk dan op: www.joy4joep.nl of de facebookpagina.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00