zondag 12 maart 2017 om 09.30 uur

2e zondag in de Veertigdagentijd
Voorganger(s): ds. C.W. v.d. Meij

Onze consulent, ds. Van der Meij, leidt de 2e zondagdienst in de 40-dagentijd.

1. KIA Voorjaarszendingsweek

Collecte 12 maart Kerk in Actie Zending Steun gezinnen in Guatemala
In Guatemala is veel criminaliteit en corruptie. Conflicten worden vaak opgelost met geweld. Daarnaast is de sociale en economische ongelijkheid groot. Red Paz is een partnerorganisatie van Kerk in Actie en zet zich in voor een vreedzame samenleving in Guatemala. Dit doet zij door het geven van cursussen aan mensen die conflictsituaties binnen gezinnen, gemeenschappen en kerken willen oplossen. Het cursusaanbod bestaat uit: ‘conflict oplossen’, ‘goed burgerschap’, ‘mensenrechten’ en ‘spiritualiteit’. Bij alle cursussen is de Bijbel een belangrijke inspiratiebron. Na het volgen van een cursus zijn de cursisten in staat om conflicten in de samenleving en de oorzaken daarvan te herkennen en hier passend op te reageren. Voor 94 euro volgt één cursist een training conflict oplossen.
Uw bijdrage maakt het mogelijk dat mensen zich kunnen inzetten voor een vreedzame situatie in hun land. Doet u ook mee?
Kijk voor meer informatie op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/vreedzaam-leven-voor-gezinnen-in-guatemala

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00