zondag 16 april 2017 om 09.30 uur

Pasen
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Paasmorgen! Ontwaak! Op tijd! Om mee te doen aan het Paasontbijt. En om te vieren dat Jezus is opgestaan uit de dood! Jezus Christus, de op Goede Vrijdag gekruisigde, Hij leeft! Het graf is geopend en leeg. En Jezus is er niet meer. Hij is waarlijk opgestaan. De dood heeft Hem niet vast kunnen houden. De dood is overwonnen. Wat een kracht gaat daar vanuit. Wees daarom opgewekt. Hij leeft.
We volgen wat erover beschreven is in Marcus 16. En we raken opnieuw verwonderd. Kijk, doe en zing mee op deze opgewekte Paasmorgen, waarop Honsels Harmonie ons bijstaat met krachtige en vrolijke klanken. Kom bijtijds, want we beginnen ± 09.20 uur met voorzang.
Gertjan Pellikaan

Collecten:
1. PKN JOP Jeugdwerk

Collecte 16 april Jeugdorganisatie Protestantse Kerk (JOP)
JONGEREN ONTDEKKEN DE KRACHT VAN PASEN
Weten jongeren nog wat we vieren in de kerk met Pasen? Als hen die vraag wordt gesteld,
antwoorden ze: Met Pasen werd hij toch geboren in een kribbe? Of nee… ging hij toen niet
dood? Of het blijft angstvallig stil.
Nelleke is catecheet en werkt bij JOP. In deze weken voor Pasen merkt zij hoe weinig jongeren nog weten van het Paasfeest. Nelleke helpt daarom kerken om de betekenis van Pasen opnieuw uit te leggen aan deze jongeren. Als catecheet weet ze hoe jongeren die niets meer weten van geloven, geraakt kunnen worden als ze de kracht van het Paasverhaal wél ontdekken. Als opeens doordringt dat de liefde echt sterker is dan de dood, is dat een doorbraak waar iedereen enthousiast van wordt. JOP gelooft dat jongeren het recht hebben om de kracht van Pasen te ontdekken en te horen van een God die hen liefheeft en er voor hen wil zijn.
Daar zet JOP zich voor in met het ontwikkelen van een nieuwe catechesemethode, materialen en trainingen. Helpt u mee?
Kijk voor meer informatie op: www.protestantsekerk.nl.

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00