zondag 4 juni 2017 om 09.30 uur

Pinksteren + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

Pinksteren. Feest van de uitstorting van de Heilige Geest. Elk jaar weer een bijzonder moment in het kerkelijk jaar. In Handelingen 2 lees je hoe het er ook alweer aan toeging in de tijd dat Jezus' leerlingen de Geest ontvingen. Op meerdere plaatsen in de Bijbel lezen we waarom we niet zonder de Heilige Geest kunnen leven. Jezus zegt er het nodige over. Ook Paulus schrijft erover in zijn brieven. Zondag zoeken en vinden wij een antwoord op de vraag waarom de Heilige Geest voor ons zo belangrijk is.
Gospelkoor Reach Out zingt voor en met ons mee. Hun enthousiasme wil ons helpen in vuur & vlam te raken op dit mooie Pinksterfeest.
GJP

1. K.I.A. Zending

Collecte 4 juni Kerk in Actie Pinksterzending
Sterkere kerken in Nicaragua
In afgelegen dorpjes in Nicaragua doen leken het meeste werk in de kerk. Vaak komt er maar twee keer per jaar een voorganger langs. De lekenleiders hebben echter beperkte kennis van de Bijbel en van theologie. Via Teyocoyani, partner van Kerk in Actie, krijgen zij trainingen in Bijbelkennis en gemeenteopbouw. Ook de gemeenten worden een tijdlang begeleid. Veel gemeenschappen kampen met armoede, (land)conflicten en migratie. Daarom traint Teyocoyani kerkleden hoe ze met conflicten kunnen omgaan en hoe ze iets kunnen betekenen voor anderen. De gemeenten veranderen zichtbaar door deze aanpak.
Op zondag 4 juni collecteren we voor het zendingswerk van Kerk in Actie, zoals van Teyocoyani in Nicaragua. Helpt u mee om deze collecte te doen slagen? Hartelijk dank!
Kijk voor meer informatie op: www.kerkinactie.nl/projecten/sterkere-kerken-in-nicaragua

Ziekenzondag in RK Kerk
datum en tijdstip 08-09-2024 om 10:00