zondag 25 maart 2018 om 09.30 uur

Palmpasen
Voorganger(s): dhr. G.J. Pellikaan

zondag 25 maart - 09.30 uur
Jezus trekt Jeruzalem binnen (Johannes 12:12-19). De mensen zien Hem als koning en treden Hem als zodanig tegemoet. Gaat het nu eindelijk gebeuren? Ja, het gaat gebeuren. Jezus neemt zijn koningschap op zich. En vanaf dat moment loopt het (opnieuw) anders dan verwacht. Wel zó anders dat velen besluiten bij zo'n Jezus niet te willen horen. Zij zien in Hem niet die koningsheld die ze verwachten.
Soms overkomt ons hetzelfde. Dan denken we in ons geloof zoveel hoop en houvast te hebben gevonden, dat het ons sterkt in het leven. En dan gebeurt er iets, waardoor dat vertrouwen wordt aangeklaagd. Wat aanleiding kan zijn om afstand te nemen van het geloof en die Jezus.
Hoe kan het dan dat anderen wel moed blijven putten uit hun geloof in diezelfde Jezus? Terwijl de levensweg van die ander ook bezaaid ligt met obstakels. Waarom blijft de één er wel hoop en vertrouwen in vinden en is dat bij de ander verdampt? Want voor iedereen neemt Jezus de verantwoordelijkheid op zich die hoort bij de aanvaarding van zijn koningschap in het Koninkrijk van God. Daaruit mag iedereen hoop en vertrouwen putten. Iedereen mag ervan leven.

1. K.I.A. Werelddiaconaat
3. Deurcollecte Kerk

Collecte 25 maart Kerk 6e Zondag 40-dagentijd Werelddiaconaat
Steun voor kwetsbare gezinnen in Noord-Oeganda

Moeders zijn de ruggengraat van de Oegandese samenleving, maar armoede, ziekte en huiselijk geweld maken hun leven zwaar. Mothers' Union, het vrouwennetwerk van de Orthodoxe Kerk, wil hier verandering in brengen. Medewerkers bezoeken vrouwen in gebieden waar door de jarenlange burgeroorlog veel geweld is geweest. Het leven van vele gezinnen is hierdoor totaal ontwricht. Veel mannen drinken te veel en zijn gewelddadig. Vrouwen zijn dagelijks slachtoffer van huiselijk geweld. Zij kunnen bij de medewerkers van Mothers’ Union samen met hun man relatiecursussen volgen, waarin ze leren elkaar te respecteren in hun eigen rol in het gezin. Ook geeft Mothers’ Union voorlichting over hiv/aids, traint ze vrouwen in het omgaan met conflicten en versterkt ze de positie van vrouwen in de kerk. Vrouwen voelen zich door dit netwerk gesterkt om een actievere rol te spelen in hun gezin, kerk en dorp.
Met deze collecte steunt u het werelddiaconale werk van Kerk in Actie zoals Mothers’ Union in Oeganda. Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

zondag 25 maart - 11.30 uur
Vanmorgen is er ook een Forever Young viering. Spreker is Jan-Peter Molenaar uit Zevenhuizen. Hij is in 2016 als jongerenwerker werkzaam geweest in onze gemeente. Daarbij was hij betrokken bij het opzetten van de Forever Young vieringen. Verderop in de berichtgeving uit Honselersdijk leest u meer over deze viering, welke gehouden wordt in de grote zaal van Hemelsblauw.