zondag 4 november 2018 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): Ds. Dennis Verboom, Leiden

Vandaag is er een doopdienst, en wel een heel bijzondere! De ouders Jolanda & Wim Klapwijk hebben het verlangen hun dochter Sophie te laten dopen. Ook moeder Jolanda wil de doop ondergaan en haar geloof belijden. Een bijzondere viering dus, waarin zowel moeder als dochter gedoopt worden. Ds.Verboom uit Leiden gaat in deze viering voor. We kennen hem als de predikant van 's Heeren Loo in Monster. De muzikale begeleiding wordt verzorgd door een samengesteld orkest van leden uit Honsels Harmonie en Rotterdam Aan Zee.
GJP

1. KIA Najaarszendingsweek

Collecte 4 november Kerk in Actie Najaarszending
Brazilië telt een groot aantal inheemse volken. Als minderheid hebben zij het moeilijk en lijden onder vooroordelen over hun specifieke leefwijze. COMIN, partner van Kerk in Actie, wil de dialoog tussen inheemse en niet-inheemse bevolkingsgroepen op gang brengen, zodat wederzijds respect wordt bevorderd. Deze kerkelijke organisatie ondersteunt inheemse volken op het gebied van gezondheid, onderwijs en landrechten. Door onderwijs en publicaties leert de inheemse en niet-inheemse bevolking van elkaars cultuur en levensvisie.
COMIN vindt het van groot belang dat kerken, toekomstige predikanten, leraren en catecheten bekend zijn met de waarden en opvattingen, de historie, cultuur en eigen religie van inheemse bevolkingsgroepen.
Sinds januari 2015 is Nienke Pruiksma door Kerk in Actie uitgezonden naar Brazilië en verbonden aan COMIN. Nienke draagt in haar werk bij aan deze dialoog. Ze verzorgt onder meer lessen en cursussen en denkt mee over de lesmaterialen. Zo kan ze haar steentje bijdragen aan de uitwisseling en begrip tussen bevolkingsgroepen, zodat mensen erkend worden, ook al leven ze anders.
Met de opbrengst van deze collecte steunt Kerk in Actie het werk van Nienke Pruiksma bij COMIN en andere zendingsprojecten. Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Meer informatie: www.kerkinactie.nl/nienkepruiksma.

Ziekenzondag in RK Kerk