zondag 17 februari 2019 om 09.30 uur

Eredienst + Jeugdkerk 2.0
Voorganger(s): dhr. Gertjan Pellikaan

Het zal je maar gebeuren dat jij en je volksgenoten bedreigd worden. En dat je samen ook nog eens in de minderheid bent. Wie trekt dan de stoute schoenen aan en heeft het lef om naar de hoogste baas te gaan om op te komen voor jezelf en je geloofsgenoten? Dan moet je wel heel dapper zijn. … Aan de andere kant: wat heb je te verliezen wanneer niets doen zeker tot de ondergang leidt? Misschien wel een interessante vraag: wat zijn zoal je afwegingen om iets wel of niet te doen? Zeker als het om iets gaat dat van levensbelang kan zijn.
In de Bijbel lezen we uit het boek Esther. Als aantrekkelijke jodin is zij uitgekozen om aan het hof van koning Ahasveros haar intrek te nemen. Samen met haar geloofsgenoten vormt ze een minderheid in het land van de Meden & Perzen. Juist wanneer zij en haar volk bedreigd worden, vraagt dat haar om een enorme moed. Waar haalt ze het lef vandaan? En wie durft haar - in deze tijd - na te doen? We lezen uit Esther 5 en 6.
GJP

1. KIA Noodhulp

Collecte 17 februari Kerk in Actie Noodhulp
Droogte overleven in Ethiopië

Ethiopiërs zijn droogte van oudsher gewend, maar door de klimaatverandering wordt de droogte extremer en valt de regen onregelmatiger. Lokale partners van Kerk in Actie ondersteunen boeren om beter voorbereid te zijn op de gevolgen van de klimaatveranderinig. Ze leren boeren over irrigatie en behoud van vruchtbare grond, verstrekken zaden die goed tegen droogte kunnen en leren hen om geld te verdienen met kleine handeltjes. Daarnaast krijgen boeren toegang tot waarschuwingssystemen over extreme droogte en hevige regen.
Met uw bijdrage aan deze collecte steunt u 295 gezinnen in Ethiopië om beter voorbereid te zijn voor de klimaatverandering én andere noodhulpprojecten van Kerk in Actie. Kijk voor meer informatie op www.kerkinactie.nl/ethiopie .
Hartelijk dank!