zondag 14 februari 2021 om 9:30

Voorganger(s): ds Christi Bartelink

Deze zondag staat in het teken van Gods doorgaande liefde voor ons, liefde die wij weer met elkaar mogen delen, liefde voor de geloofsgemeenschap, liefde voor onze medemens.
We gedenken ons gemeentelid Teunis van Seters. Ook zullen we Annie van der Veen-Muilwijk gedenken.
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. Kerk in Actie Noodhulp

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 14 februari Kerk in Actie Noodhulp
Niet langer afhankelijk van voedselhulp
In het zuidoosten van Ethiopië heeft men last van klimaatverandering. Doordat er steeds minder regen valt, mislukken oogsten vaker. Kerk in Actie zette met onder andere de Ethiopische kerk in acht dorpen een succesvolle proef op, zodat mensen geen voedselhulp meer nodig hebben. Ieder dorp krijgt landbouw met irrigatie, gewassen die tegen droogte kunnen, spaargroepen, een restaurant en winkel. Door deze nieuwe bronnen van inkomsten zijn mensen minder afhankelijk van de oogst.
Restaurant en winkel
In elk dorp krijgen tien vrouwen een startkapitaal: vijf runnen samen het restaurant, vijf de winkel. Muntaha verkoopt in haar winkel rijst, aardappels, tomaten en uien van boeren uit haar dorp en suiker, bakolie, zeep en meel uit de grote stad. Meymuna serveert in haar restaurant injera’s en koffie. In een half jaar hebben ze ieder al 200 euro verdiend. Meymuna: “Een deel investeren we weer in ons restaurant. Van de rest heb ik twee koeien gekocht om vet te mesten, en een stuk grond. Mijn man bouwt daar een huis, waar we kamers willen verhuren.” Extra inkomsten maakt dromen waar en helpt het hele dorp vooruit. Helpt u mee om meer dorpen zo’n kans te bieden?
Voor 30 euro leert een vrouw een restaurant of winkel starten en voor 663 euro kunnen vijf vrouwen een restaurant beginnen in hun dorp. Helpt u mee aan dit project?
Bedankt voor uw steun. Kijk voor meer informatie op www.kerkinactie.nl/ethiopie.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30

Hemelvaartsdag