zondag 21 maart 2021 om 9:30

Voorganger(s): Gertjan Pellikaan, Maasdijk

Fijn dat op 21 maart Gertjan Pellikaan weer bij ons voorgaat!

Voor alle diensten geldt: blijf u aanmelden via scriba@pkn-honselersdijk.nl, en als u al langere tijd niet in de kerk bent geweest, weet dan: u hebt voorrang!
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. KIA Werelddiaconaat

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).
Voor betaalverzoeken, zie het stukje Digitaal Gift Overmaken op de homepage.

Collecte 21 maart Kerk in Actie Werelddiaconaat
Het Indonesische eiland Java is vruchtbaar door vulkanische grond, vooral het oosten en westen. Meer in het midden wonen veel arme boerengezinnen, die maar nauwelijks rond kunnen komen. Vooral in de dorpen Sumberejo en Gilangharjo zijn mensen erg arm. In Sumberejo leeft de helft van de 1.613 gezinnen in armoede en heeft hulp nodig om te overleven. In Gilangharjo treft 16 procent van de 3.749 gezinnen dit lot.
Duurzame landbouw bevorderen
Trukajaya is sinds 1966 de diaconale organisatie van de Javaanse Kerk (GKJ). De organisatie heeft veel kennis over duurzame landbouw. Trukajaya wil het inkomen van de boeren, boerinnen en landarbeiders in deze twee dorpen verbeteren door minder gebruik van chemicaliën en een betere prijs voor hun producten. De organisatie traint boeren en boerinnen, laat hen werken op demonstratie-velden, zet extra koeien in en biogasinstallaties. Men helpt deze boeren om een coöperatie op te zetten, waardoor ze minder afhankelijk zijn van tussenhandelaren en een hogere prijs voor hun producten krijgen. Ook kunnen ze betere landbouwmaterialen gaan gebruiken. Javaanse kerken stimuleren gemeenteleden om duurzame landbouwproducten uit hun eigen omgeving te kopen. Zo ontstaat een win-win-situatie. Helpt u mee?
Kijk voor meer informatie en een filmpje over dit project op: www.kerkinactie.nl/40dagentijd.

Hemelvaartsdag
datum en tijdstip 09-05-2024 om 9:30