zondag 6 juni 2021 om 9:30

Voorganger(s): ds Carel vd Meij, Naaldwijk

Zondag is Carel van der Meij onze voorganger, goede dienst!
CB

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. KIA werelddiaconaat

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 6 juni Kerk in Actie Werelddiaconaat
Kwetsbare vrouwen en kinderen sterk maken in Oeganda

Moeders zijn de ruggengraat van de Oegandese samenleving, maar armoede, ziekte en huiselijk geweld maken hun leven zwaar. Het jarenlang gruwelijk geweld van het Verzetsleger van de Heer laat nog steeds littekens na bij ontwrichte gezinnen in afgelegen dorpen in Noord-Oeganda. Moeders hebben moeite hun kinderen van eten te voorzien en naar school te laten gaan.
De vrouwenvereniging Mothers Union van de Orthodoxe Kerk begeleidt deze vrouwen om hun grootste uitdagingen te overwinnen. Samen werken ze aan verbetering. Zo vertelt Sylvia: “De zorg voor mijn acht (klein)kinderen valt me zwaar. Nu ik meer weet over hygiëne hebben ze minder last van diarree en malaria. Ook kreeg ik zaden voor soja en groenten. Nu verbouw ik gezond voedsel en heb ik eigen inkomsten. Ik ben nu lid van een spaargroep. Mijn man en ik kregen relatietherapie.” Zo worden kwetsbare gezinnen in Noord-Oeganda sterker.
Met deze collecte steunt u via Kerk in Actie het werk van de Mothers’ Union in Oeganda.
Van harte aanbevolen! Wilt u meer informatie? Kijk dan op: www.kerkinactie.nl/vrouwenoeganda.