zondag 27 juni 2021 om 9:30

Voorganger(s): ds Gerard Bijkerk, Moordrecht

Zondag is Ds. Bijkerk uit Moordrecht onze gastvoorganger.

Kindernevendienst geen
Oppasdienst geen

1. Leprastichting
3. Deurcollecte

Aan de uitgang van de kerk staan nu collectemandjes.
Collecteren blijft lastig, daarom vragen we u om giften over te maken naar zowel de diaconie als onze eigen kerk:
Diaconie: NL77 RABO 0343 6194 23,
Kerk: NL67 RABO 0343 6284 30 (collectebonnen en algemeen).

Collecte 27 juni Leprastichting
Deze zondag collecteren we voor het werk van de Leprastichting, die zich al meer dan 50 jaar inzet voor mensen die lijden aan lepra. Lepra is een ziekte die wordt veroorzaakt door een bacterie. Lepra komt voor in een aantal landen in Afrika en Azië. Slechte gezondheidszorg en een slecht afweersysteem zijn de belangrijkste oorzaken.
Wereldwijd krijgen jaarlijks nog steeds zo'n 200.000 mensen de diagnose lepra. Vroegtijdig opsporen en behandelen is cruciaal om verdere verspreiding van deze ziekte te voorkomen. Om het doel, een wereld zonder lepra, te bereiken, heeft de Leprastichting zich ook het afgelopen jaar weer met hart en ziel ingezet voor leprapatiënten en hun naasten. Dit was en is in deze corona-tijd niet heel makkelijk.
Door de reisbeperkingen konden de teams niet naar de landen toe voor medische behandeling en tijdige opsporing van leprapatiënten. Via allerlei creatieve manieren, zoals lokale radiostations en Whatsapp probeert de stichting toch contact te houden met de patiënten. Ook is er contact met de collega's ter plaatse, die voorkomen dat leprapatiënten zonder voedsel komen te zitten, zorgen dat ze hun medische behandeling zo goed mogelijk kunnen voortzetten en informeren hun over bescherming tegen het coronavirus.
Helpt u via deze collecte mee om de leprapatiënten te helpen? Hartelijk dank!
Wilt u meer informatie? Kijk op: www.leprastichting.nl.