zondag 11 februari 2018 om 09.30 uur

Voorganger(s): Ds. Smits, Den Haag

Ds. Sibren Smits gaat vanmorgen in deze dienst voor. In het verleden is hij in onze gemeente enkele jaren werkzaam geweest als interim-predikant. En nog steeds is hij samen met zijn vrouw Maria betrokken bij onze gemeente. We zien uit naar wat hij met ons gaat delen.
We verwelkomen deze morgen een nieuwe ambtsdrager: Sjaak van Staalduinen. Sjaak heeft te kennen gegeven in onze gemeente dienstbaar te willen zijn als diaken. Omdat Sjaak nog niet eerder gedoopt is, zal hij allereerst belijdenis van zijn geloof doen en de doop ondergaan. Vervolgens wordt hij bevestigd tot diaken. We mogen uitkijken naar een blijde dienst en hopen op uw en jouw aanwezigheid om Sjaak te verwelkomen.
GJP

1. PKN-collecte Missionair werk

Collecte 11 februari Protestantse Kerk Missionair Werk & Kerkgroei
CrossPoint is de kerk in de wijk Getsewoud in Nieuw-Vennep, maar dan anders dan anders. Een kerk zonder kerkgebouw. Een eigentijdse en warme gemeenschap die samen een verschil wil maken: zorgen dat mensen elkaar weer echt zien staan. Juist de ‘gewone’ dagelijkse contacten met buren, collega’s, sportmaatjes of overblijfmoeders zijn belangrijk.
Crosspoint is één van de eerste pioniersplekken van de Protestantse Kerk in Nederland. Sinds de start in 2004 is Crosspoint gegroeid tot een gemeente waar ongeveer 250 mensen bij betrokken zijn. Crosspoint daagt mensen uit de wijk uit om volgeling van Jezus te worden, om met Hem te leven en om zich in te zetten voor Gods Koninkrijk.
Er worden activiteiten georganiseerd zoals gezamenlijke maaltijden, een kerstwandeling, sport en spel, kleine groepen en tienerwerk. De contacten met statushouders in de wijk is aanleiding geworden om te starten met een nieuwe pioniersplek, House of Joy, die zich vooral richt op deze groep nieuwe Nederlanders.
Steun met uw collecte deze en andere pioniersplekken. Zodat op nog meer plekken een levende gemeenschap van gelovigen een plek kan vinden.
Kijk voor meer informatie op: https://www.kerkinactie.nl/kom-in-actie/collectes/protestantse-kerk-collecte-missionair-werk of https://www.facebook.com/ProtestantseKerkinNederland

Vergadering Diaconie
datum en tijdstip 06-05-2024 om 19:30