zondag 18 maart 2018 om 09.30 uur

5e zondag in de Veertigdagentijd
Voorganger(s): ds. G.C. v.d. Kamp, Delft

Zondag is het de vijfde zondag van de 40-dagentijd. Ds. Van der Kamp uit Delft gaat in deze dienst voor.
GJP

1. K.I.A. 40-dagentijd collecte

Collecte 18 maart 5e zondag 40-dagentijd Kerk in Actie Kinderen in de Knel
Geen kinderarbeid in de textielindustrie in India

De grote textielstad Tirupur in het zuiden van India telt meer dan 10.000 kinderen die niet naar school gaan. Vaak werken deze kinderen van migranten onder zeer slechte omstandigheden in de textielindustrie. Ze lopen het risico slachtoffer te worden van geweld of uitbuiting.
De Indiase partnerorganisatie van Kerk in Actie SAVE doet er alles aan om deze kwetsbare kinderen op school te krijgen. De medewerkers en vrijwilligers zoeken deze kinderen op in fabrieken, op straat en thuis. Samen met de gezinnen werkt SAVE aan oplossingen: onderwijs voor de kinderen en het versterken van hun ouders. Kinderen krijgen indien nodig bijles en tijdelijk onderdak. SAVE gaat in gesprek met overheidsinstanties, de textielindustrie en de kledingmerken om kinderarbeid te bestrijden. Inmiddels heeft SAVE al twee kinderarbeidvrije zones opgezet, waar niemand het accepteert als een kind niet op school zit.
Met deze collecte steunt u het werelddiaconale werk van Kerk in Actie zoals SAVE in India. Van harte aanbevolen! Helpt u mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!
Kijk voor meer informatie op: https://www.kerkinactie.nl/projecten/geen-kinderarbeid-in-de-textielindustrie of op facebook.

datum en tijdstip 28-04-2024 om 9:0