zondag 1 april 2018 om 09.30 uur

Pasen
Voorganger(s): ds. B. Schoone, Poeldijk

Jezus leeft! Hij is opgestaan! Hij is niet in de dood gebleven! De dood heeft niet overwonnen en heeft zeker niet het laatste woord. Jezus zei het al: "Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde." Het leven in Christus heeft het laatste woord.
Zijn opstanding vieren wij vanmorgen. Het 'Komt allen tezamen, jubelend van vreugde', dat klonk bij het geboortefeest van Christus, mag in al haar glorie naklinken en ons oproepen te komen.
Ds. Bart Schoone gaat in deze dienst voor. Traditiegetrouw begeleidt Honsels Harmonie in deze dienst de samenzang. Dit keer is dat niet het geval. De samenzang wordt begeleid met orgel en hobo.
Gertjan Pellikaan

1. PKN-Collecte Jeugdwerk

Collecte 1 april Jeugdorganisatie Protestantse Kerk (JOP)
Op een zondagmiddag in Spijkenisse lopen een moeder en haar dochter schuchter de kerk binnen waar Kliederkerk plaatsvindt. Al snel verliezen ze zich in de creatieve werkvormen waarmee ze spelenderwijs een bijbelverhaal ontdekken. Ook genieten ze van een vertelling en een gezamenlijke maaltijd. Ze hebben weinig met de kerk, maar willen wel meer weten, vertellen ze. Na dit eerste bezoek komen ze regelmatig terug en nemen zelfs klasgenootjes en buurmeisjes mee. Afgelopen vijf jaar zijn meer dan 100 Kliederkerken gestart. JOP, Jong Protestant, brengt deze Kliederkerken via digitale en fysieke ontmoetingen met elkaar in verbinding. Ook ondersteunt JOP Kliederkerken met tips en advies om verder te groeien in geloof en creativiteit. Collecteer mee en help Kliederkerken om uitnodigende gemeenschappen te zijn voor alle leeftijden. Helpt u mee? Kijk voor meer informatie op: www.protestantsekerk.nl of op facebook.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30

Hemelvaartsdag