zondag 15 april 2018 om 09.30 uur

Voorganger(s): Mw. Ds. E. Dibbets-v.d. Roest uit Schipluiden

Zonde! Iets doen zoals het niet bedoeld is. We trappen er regelmatig in. Hoe komt dat toch? Waarom geven we onszelf er dikwijls aan prijs? En daarbij: zonde blijft meestal niet zonder gevolgen. Het begint met het hebben van spijt, als we onszelf erop betrappen (of erop betrapt worden). Soms ontkennen we het of verbergen we onze zonden. Voor je er erg in hebt, bega je de volgende.
Eerlijk gezegd hebben we het er liever niet over. Want wie komt er nou graag mee voor de dag wanneer je faalt? Niemand toch?
Deze zondag kan ons helpen om weerbaarder te worden. Allemaal lotgenoten die - zonder het hardop te hoeven zeggen - wel wat handvatten willen hebben om wat steviger in de schoenen te staan. De kerkgang als een soort weerbaarheidstraining. Da's niet zo'n gekke gedachte.
We lezen uit Genesis 3.
GJP

1. Joy for Joep

Collecte 15 april Stichting Joy 4 Joep
Joy4Joep is een stichting, speciaal opgericht voor Joep Jonkers. Joep woont samen met zijn vader, moeder en zusje in 's-Gravenzande. Joep is de kleinzoon van Peter & Lida de Quaasteniet. Als gevolg van een ernstig ongeluk 6 jaar geleden heeft Joep speciale zorg nodig. Het doel van de stichting is om Joep en zijn ouders financieel te steunen waardoor de extra kosten beperkt blijven. Van het geld wat de stichting krijgt worden extra aanpassingen voor Joep bekostigd.
In de afgelopen periode zijn er van de bijdragen voor de stichting onder andere aangepaste broeken, een nieuwe babyfoon en een nieuwe helm aangeschaft.
Vanuit de gemeente is er nu een tandem om samen met Joep te kunnen fietsen. Na een lange periode van proberen van verschillende spalken voor zijn linkerbeen, heeft Joep nu de juiste spalk aangemeten gekregen. Dit is heel fijn voor Joep. Ook krijgt Joep uit het PersoonsGebondenBudget (PGB) een halve dag in de week persoonlijke begeleiding en zorg. Dit is toegekend tot de zomer van 2019. Joep heeft veel aan deze middagen. Tevens zorgt het dat de ouders van Joep ontlast worden.
Door uw bijdrage blijft het mogelijk om deze en andere extra aanpassingen voor Joep te kunnen realiseren? Van harte aanbevolen. Wilt u nog meer informatie kijk dan op: www.joy4joep.nl of de facebookpagina.

datum en tijdstip 05-05-2024 om 9:30

Hemelvaartsdag