zondag 10 juni 2018 om 09.30 uur

Eredienst met Heilig Avondmaal
Voorganger(s): Ds. Carel van der Meij

Vanmorgen vieren we het Heilig Avondmaal. In de aanloop er naar toe en rondom de tafel mogen we ons bewust zijn van de genade die ons geschonken is. Genade die we in gemeenschapszin mogen beleven. In zijn nodiging roept Jezus ons op om van Gods genade te leven. Door opnieuw te gedenken wat Jezus voor ons gedaan heeft. En te beseffen wat dat betekent voor onze toekomst. Daarom vieren wij het Heilig Avondmaal. Ds. Carel van der Meij is deze dienst onze voorganger.
GJP

1. Streekverband De Tien
3. Avondmaalcollecte Nieuw Hydepark (v/h Roosevelthuis)

Collecte 10 juni Streekverband De Tien: Stichting Leren van Elkaar
Op deze avondmaalszondag collecteren we voor Streekverband De Tien. Elke keer belichten we een ander project van De Tien, deze keer: Stichting Leren van Elkaar.
In de Peruaanse Andes leven honderdduizenden boerenfamilies onder slechte omstandigheden. Ondanks de uitgestrektheid van hun gebied kunnen ze zichzelf niet van voldoende voedsel voorzien. Men kan geholpen worden door de projecten van ‘Leren van de Besten’. Deze maken gebruik van de Pachamama Raymi methode, waarbij de doelgroep wordt gemotiveerd om deel te nemen aan wedstrijden en op die manier wordt gestimuleerd tot zelfwerkzaamheid. Tijdens de wedstrijden worden boeren en boerinnen uit de dorpen binnen het werkgebied, opgeleid d.m.v. studiebezoeken aan families en dorpen die de veranderingen al hebben doorgevoerd. Tijdens hun bezoeken kunnen ze zien op welke manieren ze meer gevarieerd kunnen gaan produceren. Daarnaast leren ze hoe ze hun inkomen kunnen vergroten en hoe ze hun huisvesting en hygiëne kunnen verbeteren. Vervolgens passen deze boeren en boerinnen de nieuwe kennis toe in hun eigen situatie. Volgens het principe ‘al doende leert men’ wordt deze kennis ook overgedragen aan families die niet aan de studiereizen hebben deelgenomen. Aan het eind van elke wedstrijd worden de families en dorpen die de meeste vooruitgang hebben geboekt, beloond met aantrekkelijke geldprijzen. Elk van de wedstrijden neemt ongeveer 6 maanden in beslag.
Helpt u mee om de leefomstandigheden van de Peruaanse boerenfamilies te verbeteren?
Wilt u meer informatie: www.stichtinglerenvanelkaar.nl, hier staat ook een filmpje van het project.

Avondmaalscollecte 10 juni Nieuw Hydepark
Al ruim 50 jaar organiseert Het Vakantiebureau vakanties op prachtige locaties in Nederland. Voor ouderen, maar ook voor mensen die in het dagelijks leven extra zorg of begeleiding nodig hebben. De vakanties worden mogelijk gemaakt door de inzet van vele vrijwilligers. De vakanties staan bekend om hun goede sfeer, de ruimte die men als individu krijgt en de wederzijdse verbondenheid tussen gast en vrijwilliger.
In het bosrijke Doorn ligt op een schitterend landgoed Nieuw Hydepark, (voorheen Roosevelthuis). Het huis is in 2016 nieuw gebouwd en beschikt over alle benodigde aangepaste faciliteiten voor een zorgeloze week vakantie. Er is ruimte voor 50 personen. Een sfeervol restaurant en voldoende ruimte binnen en buiten maken dat men zich thuis voelt en een fijne vakantie kan beleven.
Eind april hebben een groot aantal Westlanders genoten van een heerlijke vakantie in Doorn op landgoed Nieuw Hydepark. Voor deze mensen zeer bijzonder om daar te verblijven.
Helpt u daarom mee om deze vakanties mogelijk te blijven maken? Voor meer informatie kijkt u op: www.hetvakantiebureau.nl.

Hemelvaartsdag
datum en tijdstip 09-05-2024 om 9:30